La Paeria i els advocats intercanviaran documentació oficial electrònicament
Conveni entre l'Ajuntament i el Col·legi d’Advocats per a la presentació telemàtica de documents administratius amb signatura electrònica
Conveni entre l'Ajuntament i el Col·legi d’Advocats per a la presentació telemàtica de documents administratius amb signatura electrònica
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el degà del col·legi d’Advocats, Ricard Borràs, han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu de desenvolupar una plataforma de signatura digital que permeti la remissió electrònica de documentació entre els col·legiats i la Paeria. Les tramitacions que es podran realitzar per aquesta via, en una primera fase, seran la presentació de recursos administratius, reclamacions prèvies a l’exercici d’accions jurídiques i reclamacions de responsabilitat patrimonial.
El compromís signat avui suposa la redacció del protocol d’actuació que detallarà les tres fases del procés: l’apartat de remissió, per part dels membres del col·legi, dels escrits amb signatura electrònica avançada i, per tant, amb plena fefaència jurídica; la recepció i tractament d’aquests documents al Registre General de l’Ajuntament, i, finalment, la notificació i resolució de l’assumpte, ja sigui per via escrita o telemàtica en funció dels interessos i possibilitats de les dues parts.
El protocol el redactarà una comissió tècnica mixta, integrada per representants de la Paeria i del Col·legi d’Advocats, tècnics de suport d’ambdues entitats i de l’Agència Catalana de Certificació, que aportarà els serveis de notaria electrònica, certificació digital, segellat de temps, etc.