La Paeria constitueix la comissió de seguiment de l’elaboració de la Relació de Llocs de Treball

Mantindrà reunions quinzenals per a supervisar la tasca d’anàlisi encarregada a una empresa externa i fer una proposta final

L’Ajuntament de Lleida ha constituït avui la comissió de seguiment de l’elaboració de la Relació de Llocs de Treball (RLT), una eina clau per a la gestió dels recursos humans a la corporació. Aquest ens mantindrà reunions amb periodicitat quinzenal i tindrà com a tasques principals la supervisió de l’execució del contracte encarregat a una consultora externa per a l’elaboració de la RLT, l'anàlisi i validació de la documentació lliurada i la valoració de llocs de treball, de cara a l'elaboració d'una proposta final.

El procés per l’elaboració de la RLT es va iniciar a l’estiu del 2018, amb la recollida de 611 qüestionaris de llocs de treball i entrevistes a 43 comandaments, i s’ha vist afectat per l’aturada de terminis administratius per l’impacte de la pandèmia de la Covid-19. La previsió ara és que el 21 de setembre es validi la documentació lliurada i es reiniciï el còmput del termini per la finalització del contracte de serveis, que està previst per a finals de febrer de l’any vinent. La tinent d'alcalde Jordina Freixanet ha indicat que es tracta "d’una fita històrica i que és del tot necessari que un Ajuntament com el de Lleida disposi d’una eina de gestió dels recursos humans com la RLT i s’elabori un pla de carrera professional".

Aquest encàrrec comporta l’elaboració d’una anàlisi de l’estructura organitzativa i retributiva a la corporació, la valoració dels llocs de treball, l’elaboració de la RLT i la proposta d’un pla de carrera.

El calendari de treball de la comissió a partir d'ara, preveu la celebració de set sessions de treball més, que se centraran les dues primeres al juliol en revisar organigrames i manuals de funcions; en la validació de la documentació lliurada i la metodologia de valoració pel que fa a la trobada prevista per al 21 de setembre; i en unes sessions de valoració dels llocs de treball durant els mesos d’octubre i novembre.

La comissió funciona com un òrgan de decisió col·legiada i treballa amb el compromís de no afavorir o perjudicar, conscientment, a cap lloc de treball o grups de llocs, entenent que sempre es valoren els llocs de treball i no les persones que els ocupen.

La Comissió està formada per 12 membres, 6 en representació de la Corporació i 6 representants sindicals i la presideix la segona tinent d’alcalde Jordina Freixanet.