Nou model de Plenari dels Infants i dels Adolescents amb consells de districte
Es posarà en marxa el curs 2021-22 amb l'objectiu d’augmentar la participació d’infants i joves i fer-la més propera als seus entorns escolars i familiars. Hi haurà reunions periòdiques amb els regidors del barri i també amb l’alcalde i l’equip de govern.
Es posarà en marxa el curs 2021-22 amb l'objectiu d’augmentar la participació d’infants i joves i fer-la més propera als seus entorns escolars i familiars. Hi haurà reunions periòdiques amb els regidors del barri i també amb l’alcalde i l’equip de govern.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha presidit avui la cloenda del curs 20-21 del Plenari dels Infants i dels Adolescents de Lleida on s’ha posat en comú el treball realitzat pel conjunt d’infants i centres participants en el projecte de participació infanto-juvenil impulsat per l’Ajuntament de Lleida.
El Paer en Cap ha agraït els alumnes que integren el Plenari la tasca realitzada “en un curs escolar en què la pandèmia ho ha amarat tot. Les escoles heu estat espais segurs i els i les alumnes us heu convertit en un exemple per a tota la societat. Els nens i nenes de Lleida ens heu fet sentir molt orgullosos i com a Paer en Cap d’aquesta ciutat volia aprofitar aquesta ocasió per dir-vos-ho”.
Pueyo ha animat els joves a conèixer a fons els barris on viuen per poder aportar idees i reflexions per construir “la #Lleida2030 que voleu i podeu crear, perquè sou part essencial de la nostra societat actual i futura”.
En la sessió de cloenda del Plenari d’aquest curs, el tècnic responsable del projecte Pep Vidal ha presentat el nou model de funcionament del Plenari per al proper curs, en què es treballarà, d’una banda, en Consells de Districte, i es mantindrà a la vegada el funcionament del Plenari per temes de ciutat. L’objectiu d’aquest canvi és doble: “per una banda, augmentar la participació fent que arribi al màxim d’infants i joves possibles i, per l’altra, que puguin treballar més de prop en l’entorn que coneixen més i, per tant, on poden proposar-hi millores i canvis. A més, el nou model preveu que per cada districte hi hagi un/a regidor de referència que assistirà a les sessions periòdicament i serà el responsable de vetllar pel seguiment dels acords i propostes”.
El nou mètode de funcionament, en el cas del Plenari (Consell d’Infants - 5è i 6è de primària- i Consell de Joves – ESO-) preveu també la creació d’una Comissió Permanent que tindrà funcions de representació i consulta, restant operativa tot l’any. La comissió permanent es preveu que mantingui reunions periòdiques amb l’alcalde i equip de govern per presentar propostes i fer-ne un seguiment periòdic.
També ha intervingut en la sessió la Defensora dels Drets dels Infants i dels Adolescents, Iman Benataya, qui s’ha posat a la seva disposició per defensar els seus drets i ha encoratjat els nens i nenes a continuar exercint el seu dret a la participació i a expressar la seva opinió sobre els temes que els afecten, fet que permet una eina de participació com el Plenari dels Infants i dels Adolescents.
L’acte ha finalitzat amb la presentació de les diferents propostes realitzades pels centres que han participat activament en el Plenari durant el curs 20-21: Sant Josep de Calassanç, Riu Segre, Magí Morera, Cervantes, Països Catalans, Príncep de Viana, Francesco Tonucci, Camps Elisis, Josep Lladonosa, Maristes Montserrat i Espiga.
Gairebé totes les intervencions dels infants han coincidit en la necessitat de millorar la neteja, la situació dels parc i jardins, l’estat de la via pública, i la importància fer programes i campanyes de sensibilització i conscienciació a la ciutadania per tenir una ciutat neta.
Com a propostes més concretes s’ha parlat sobre la tirolina de la Mitjana, de la Plaça del Clot, de la zona de l' skateparc de Pardinyes, aparcaments i carril bici, l’incivisme vinculat als animals de companyia i l´ús (o mal ús) dels contenidors.
Durant l’acte, els infants han pogut veure un vídeo que s’ha creat amb les aportacions i treballs que han realitzat els centres educatius participants.