L’alcalde de Lleida es congratula que Renfe hagi decidit que l’AVLO pari a Lleida, tot i que considera insuficient el nombre de serveis

El tren de baix cost de l’operadora ferroviària entrarà en funcionament a partir del dimecres

El paer en cap, Miquel Pueyo, s’ha congratulat que Renfe hagi decidit posar en marxa a partir del pròxim dimecres, 23 de juny, l’AVLO, el nou servei d’alta velocitat de baix cost entre Madrid i Barcelona, amb parada a l’Estació Lleida-Pirineus, que havia d’entrar en funcionament l’abril de l’any passat.

L’alcalde ha agraït que l’operadora ferroviària hagi recollit les reivindicacions del territori reclamant la parada de l’AVLO en les principals capitals catalanes, ja que quan es va donar anunciar la posada en marxa d’aquest servei, no s’incloïa l’aturada a Lleida, Tarragona, Girona i Figueres.
Tot i això, Miquel Pueyo ha considerat insuficient el fet que l’AVLO només tingui parada en dos de les 4 circulacions previstes inicialment (una per cada sentit de trajecte), i confia que aquest servei es pugui anar ampliant.
La Generalitat es va fer ressò de les reivindicacions dels municipis catalans a través de la Secretaria General d'Infraestructures i Mobilitat. Per la seva part, el Parlament de Catalunya també va aprovar diverses resolucions en aquest sentit.
En aquest sentit, cal recordar també les gestions l’alcalde Miquel Pueyo perquè l’OUIGO, el nou tren d’alta velocitat de baix cost gestionat pel primer operador de ferrocarril privat que gestiona un servei de viatgers a Espanya, tingui parada a Lleida
En una carta tramesa a la presidenta d’Adif, Pardo de Vera, el paer en cap va expressar la seva preocupació per aquesta exclusió de Lleida i va recordar que més de 18.000 persones d'aquesta demarcació es desplacen diàriament fins a Barcelona.
Ampliació del servei, segons la demanda
L'AVLO començarà el 23 de juny, un any després de la data prevista inicialment, el 6 d’abril de 2020, a causa de la Covid. Aquest servei ferroviari funcionarà amb quatre circulacions diàries per sentit entre Barcelona i Madrid, que podrien ampliar-se al llarg de l'any en funció de l'evolució de la demanda, segons l’operadora Renfe. A més, el servei tindrà parades a totes les ciutats del corredor nord-est de Renfe: Guadalajara, Calataiud, Saragossa, Lleida, Tarragona, Girona i Figueres.
Entre Barcelona i Madrid, hi haurà un tren diari directe; dos amb parada a Saragossa, un dels quals començarà el recorregut a Figueres i passarà per Girona; i l'últim sortirà de la ciutat comtal i s'aturarà a Tarragona, Lleida, Saragossa, Calataiud i Guadalajara.
En el sentit contrari, hi haurà dos trens directes entre Madrid i Barcelona; un amb parada a Saragossa, i un quart que arribarà fins a Figueres aturant-se a totes les ciutats amb parada de l'AVLO.
L'AVLO es convertirà en el servei d'alta velocitat de Renfe amb més capacitat de viatgers, amb 438 places per comboi, un 20% més que els actuals trens de la sèrie 112. Seran combois amb emissions zero que circularan amb electricitat 100% renovable.