<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/35270>>.

Campanya institucional per a fer créixer l’autoestima en el territori de Lleida

Impulsada per la Paeria, la Diputació i la Generalitat vol posar en valor tot aquest potencial que existeix, però passa desapercebut L’alcalde Miquel Pueyo diu que “el talent es tracta de conrear-lo, de retenir-lo, de recuperar-lo i de tractar-lo. I en aquest plantejament, la Paeria està perfectament alineada amb les institucions i les forces vives del territori”

Impulsada per la Paeria, la Diputació i la Generalitat vol posar en valor tot aquest potencial que existeix, però passa desapercebut L’alcalde Miquel Pueyo diu que “el talent es tracta de conrear-lo, de retenir-lo, de recuperar-lo i de tractar-lo. I en aquest plantejament, la Paeria està perfectament alineada amb les institucions i les forces vives del territori”

La nau central de la Seu Vella ha estat l’escenari escollit per a presentar la campanya ‘Conreem Lleida’, impulsada conjuntament per la Generalitat, la Diputació i la Paeria, amb l’objectiu de fer créixer l’autoestima del territori i posar en valor tot aquell potencial que hi ha i que passa desapercebut.

Per posar-la en marxa, s’han buscat cares conegudes de diferents disciplines per al vídeo promocional i per exemplificar que Lleida i la Plana és una terra on hi ha un potencial evident, que alhora és molt discret.
L’acte, al qual ha assistit el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; el president de la Diputació, Joan Talarn, i l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha estat conduït per Laia Rogel, representant de l’empresa encarregada de dissenyar la campanya que “vol posar en valor el territori, trencant motlles”.
El president de la Diputació ha qualificat la campanya com un “projecte de territori, que vol reivindicar en veu alta l’orgull de pertànyer a aquesta terra”. Joan Talarn ha recordat que cal talent, per a superar aquesta etapa de represa després de la pandèmia, que ha passat l’hora de les lamentacions i de queixar-nos que som la ventafocs de Catalunya. “Ara, això no va enlloc. Hem de mirar el nostre voltant per buscar i trobar el talent propi i exhibir-lo amb orgull, perquè en tenim molt, d’excel·lència”, ha dit el president provincial en explicar l’objectiu de la campanya.
Talarn és conscient que per a aconseguir-ho és necessari molt més que paraules. “S’hi ha de creure. Hi ha d’haver accions puntuals”, ha dit per a demanar tot seguit implicació i col·laboració més enllà de l’àmbit institucional. El president de la Diputació també ha anunciat que de cara a la tardor endegaran una campanya similar, centrada a refermar les fortaleses del territori del Pirineu.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, s’ha sumat a l’apel·lació a l’orgull que ha fet Joan Talarn, per assenyalar tot seguit que “no és temps de lamentar-se, sinó de mirar cap endavant. El 2030 és un bon horitzó, perquè serà la Lleida que heretaran els nostres fills i filles”.
El paer en cap ha manifestat que “Lleida és més del que aparenta, més del que projecta i més del que de vegades nosaltres mateixos ens creiem. Està molt bé que es digui que Lleida és el rebost de Catalunya, però és moltes més coses, que la gent no sap, com per exemple ser un ‘hub’ en potencia en teatre familiar o en tecnologia a Catalunya. I cal que tot això se sàpiga per superar alguns dels tòpics que anem arrossegant des de fa molts anys”.
Miquel Pueyo ha clos el seu missatge afirmant que l’acte d’avui “és un trampolí per reprendre l’empenta cap al futur. El talent es tracta de conrear-lo, de retenir-lo, de recuperar-lo i de tractar-lo. I en aquest plantejament, la Paeria està perfectament alineada amb les institucions i les forces vives del territori”.
El conseller Roger Torrent, que ha estat l’encarregat de tancar l’acte, ha explicat que el territori de Lleida està molt ben posicionat per ser punta de llança en la transformació de fons del país en aquesta etapa de represa post Covid. “Un camí que s’ha de fer potenciant la innovació en les empreses, en la resta de sectors econòmics, però també innovant en l’àmbit de la presa de decisions polítiques, perquè si volem ser competitius en el segle XXI, no ens podem governar a nosaltres mateixos com ho fèiem en el segle XX”.
Ha estat llavors quan ha qualificat la importància de campanyes com aquesta, ja que “la innovació és fonamental per assumir els canvis, però sense talent no hi pot haver innovació. Atreure i mantenir el talent en un territori, ajuda a l’equilibri en el conjunt del país”, ha clos.