La Paeria portarà a aprovació del Ple Municipal el nou Codi Ètic d’Exercici d’Activitats Públiques

Endavant la convocatòria de subvencions de la Regidoria de Participació Ciutadana per al foment de la participació comunitària i el voluntariat als barris

La Comissió Informativa de les Polítiques de gestió del Govern Obert, Economia i Participació proposarà al Ple Municipal l’aprovació inicial del nou Codi Ètic d’Exercici d’Activitats Públiques de l’Ajuntament de Lleida.

L’objectiu del Codi és fixar els valors ètics i les normes que caldrà observar en l'exercici de les funcions i competències atribuïdes. El document inclou principis sobre drets humans, legalitat, eficàcia i eficiència en la gestió de recursos públics, lleialtat institucional, igualtat, inclusió social, imparcialitat, objectivitat, integritat, exemplaritat, respecte, confiança pública, proximitat, rendiment de comptes, transparència i modernització.

A més, defineix les normes de conducta per als càrrecs electes i el personal eventual i directiu i assenyala els casos de conflictes d'interès i la forma d'actuar quan es produeixin. En particular, s'especifiquen pautes en matèria contractual, de subvencions i ajuts públics.

També detalla valors de bona governança: satisfacció de l'interès públic, garantia de la participació ciutadana, resposta àgil, atenció a la ciutadania, cerca del màxim consens polític i social, impuls d'una administració receptiva i accessible, garantir la qualitat dels serveis, l'impuls a la llengua i la cultura catalana i la neutralitat institucional, etc.

Participació comunitària i voluntariat als barris

La Comissió ha informat favorablement la convocatòria de subvencions de la Regidoria de Participació, per a projectes per al foment de la participació comunitària i el voluntariat als barris. Es vol potenciar una Xarxa ciutadana participativa, corresponsable i compromesa en concordança amb els objectius de la Regidoria i que, alhora, generi un impacte de qualitat per als ciutadans i ciutadanes.

Per adequar-se a la realitat del sector, s'ha fet una nova proposta de despeses subvencionables. En aquest sentit les entitats podran imputar despeses indirectes de caire estructural a l’import de la subvenció: arrendaments i canons, reparacions i conservació d’equips, serveis de professionals independents, primes d’assegurances, subministraments, serveis de neteja i/o inversions en bens d’equip. Es finança un 80% del cost total del projecte.

L’import total de la convocatòria serà de 106.768 euros. L’expedient també aprova el nomenament de l’òrgan instructor de la línia subvencionadora que encapçalarà la regidora Elena Ferre, al capdavant d’una comissió avaluadora. Un cop aprovades les bases, la Comissió de Treball treballarà el formulari del projecte i la fitxa de valoració.

L’aprovació del Compte General, al ple

A banda de la sessió ordinària, s’ha celebrat una altra d’extraordinària per abordar el Compte General de 2020.

S’ha informat favorablement portar-lo a aprovació del Ple, ja que s’ha desestimat l’al·legació que va presentar el Grup Municipal Socialista.

Una vegada aprovat pel ple, el Compte General es trametrà a la Sindicatura de Comptes de Catalunya, tràmit que s’ha de realitzar abans del 15 d’octubre.

Altres punts tractats

La Comissió ordinària ha donat compte dels punts següents:
- la inexistència de reclamacions sobre l’expedient de modificacions de crèdits al pressupost de l’Ajuntament de Lleida i, per tant, del caràcter definitiu del mateix.
- tramesa de dades al Ministeri d’Hisenda i funció pública corresponents al primer trimestre de 2021, que inclou el seguiment del Pla d’Ajust.
-informes de control financer del Centre de Negocis i Convencions 2018 i 2019
-Pla anual de control financer 2021.

En la sessió, s’han estimat dotze sol·licituds de bonificacions del 95% de l’Impost de Béns Immobles rústega i se n’han desestimat quatre, per no complir els requisits de l’ordenança.

La Comissió ha dictaminat favorablement la proposta de modificacions de crèdits al pressupost de l’Ajuntament de Lleida 2021. L’estat de despeses (augments) té un import de 933.313.05 euros mentre que la disminució de despesa és de 60.311,48 euros. La seva resta a l’augment de la despesa, genera una xifra anivellada d’augment d’ingressos de 873.001,75 euros.