Elia Cecino guanya el XXIV Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes
El veredicte del jurat arriba després d’escoltar els concerts dels tres finalistes acompanyats per l’Orquestra Simfònica del Vallès
L’italià Elia Cecino, l’ucraïnès Danylo Saienko i el coreà Youngho Park han competit aquest vespre per endur-se el primer premi del XXIV Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes en sengles recitals que han ofert a l’Auditori Municipal Enric Granados, acompanyats per l’Orquestra Simfònica del Vallès, que ha estat dirigida per Víctor Pablo Pérez.
Ha estat la darrera prova que els tres finalistes han hagut de passar perquè el jurat pogués escollir el guanyador, mèrit que finalment ha estat per Elia Cecino.
En segon lloc, el jurat ha escollit a Danylo Saienko i el tercer lloc ha estat per Youngho Park.
Un cop finalitzat els tres recitals i després de la deliberació del jurat, s’ha fet públic el veredicte i el lliurament de premis. El primer de tots, que és el que s’endú Cecino, consisteix en 12.000 euros i dos concerts amb orquestra al Palau de la Música Catalana i a l’Auditori Enric Granados.
Els altres dos finalistes també han estat guardonats amb un concert de piano a l’Auditori Municipal Enric Granados i amb 6.000 i 3.000 euros respectivament.
El regidor de Ciutat i Cultura, Jaume Rutllant, ha presidit l’acte de lliurament de premis, al qual també ha assistit la vicepresidenta de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, Estefania Rufach, i el regidor Joan Ramon Castro.
Al marge dels guardons als finalistes, el jurat també ha atorgat a Pedro López Salas el Premi Especial al millor participant espanyol, consistint en un concert a l’Auditori municipal.
El programa que han interpretat els finalistes en la gran final del XXIV Concurs Internacional de Piano Ricard Viñes ha estat el següent:
Elia Cecino ha escollit el Concert núm. 1 en mi menor, op. 11, de Federico Chopin; Youngho Park ha interpretat el Concert núm. 2 en do menor, Op. 18, de Serguei Rakhmàninov, i Danylo Saienko ha triat el Concert núm. 1 en si bemoll menor, op. 23, de Piotr Ilitx Txaikovski.