Turisme de Lleida implica els productors de l’Horta de Lleida en l’Operació 5 del projecte Inno4Agro
L’operació de l’ens de promoció turística de la ciutat es basa en el model turístic intel·ligent en el sector agroalimentari
L’operació de l’ens de promoció turística de la ciutat es basa en el model turístic intel·ligent en el sector agroalimentari
Turisme de Lleida contactarà des d’ara amb els productors interessats per a detectar aquests productes, identificar-los i implicar els agents de l’Horta
El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha participat en la reunió amb una desena de productors de l’Horta de Lleida a qui s’ha presentat l’Operació 5 del projecte Inno4Agro, en què Turisme de Lleida està treballant el “Turisme agrointel·ligent – Cap a un model turístic intel·ligent en el sector agroalimentari”.
Cerdà ha posat de manifest que en l’essència d’aquest projecte hi ha “la participació i la col·laboració entre l’administració pública i la iniciativa privada, emprenedora i empresarial de la nostra ciutat” i ha volgut subratllar que avui en dia “la paraula turisme va necessàriament lligada al concepte de sostenibilitat en tots els seus nivells possibles”.
En el decurs de la reunió, en què s’ha posat en valor el concepte d’agrocultura de Lleida, s’ha ofert als productors de l’Horta de Lleida la possibilitat de participar en el desenvolupament d’un producte de natura com a oferta transversal que vinculi l’àrea natural de Lleida amb els productes que existeixen o s’hi generen i amb l’objectiu de treballar-ne l’explotació turística.
A partir d’ara, Turisme de Lleida, contactarà amb els productors interessats per a detectar aquests productes, identificar-los i implicar els agents de l’Horta en una innovadora oferta de productes i paquets turístics. En altres paraules, convertir els productors en una part essencial de noves experiències turístiques de natura i sostenibilitat.
Turisme de Lleida treballa en la materialització d’un conjunt de rutes agroalimentàries i turístiques emblemàtiques del municipi de Lleida, pensades per fer-se a peu, en bicicleta elèctrica i convencional, i d’altres per fer-se en cotxe. A més, el projecte contempla la dotació d’altres productes turístics de contingut audiovisual (redactar continguts, elaborar material fotogràfic i vídeos promocionals), perquè aquest producte va estretament connectat a la implementació de les noves tecnologies i enllaça amb la plataforma web comercialitzadora TURISME 360º.