Creix el turisme aquest estiu a la ciutat de Lleida
L’oficina de turisme ha atès 5.248 visitants el mes de juliol i el que portem d’agost, un 8,1% més que el 2019 L’alcalde accidental, Toni Postius, ha destacat les dades positives d’un sector estratègic per a la ciutat, que s’ha pogut sobreposar als mesos complicats derivats de la pandèmia El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha valorat l’increment de visitants, sobretot un públic familiar i procedent de Barcelona i rodalies, i també el resultat de les activitats programades per atraure visitants
L’oficina de turisme ha atès 5.248 visitants el mes de juliol i el que portem d’agost, un 8,1% més que el 2019 L’alcalde accidental, Toni Postius, ha destacat les dades positives d’un sector estratègic per a la ciutat, que s’ha pogut sobreposar als mesos complicats derivats de la pandèmia El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha valorat l’increment de visitants, sobretot un públic familiar i procedent de Barcelona i rodalies, i també el resultat de les activitats programades per atraure visitants
El turisme a la ciutat de Lleida ha crescut aquest estiu. L’Oficina de Turisme ha registrat un increment del 8,11% els mesos de juliol i agost respecte l’estiu de 2019, abans de la pandèmia. Fins al 13 d’agost, l’oficina ha atès 5.248 visitants, que són 394 més que l’any 2019, abans de la pandèmia. Les principals procedències han estat Catalunya (amb un increment del 28%), sobretot de Barcelona i rodalies; i de l’estat (+8,5%), amb turistes de Madrid, la Comunitat Valenciana, el País Basc, Andalusia i Castella i Lleó. Pel que fa a l’estranger, destaquen el francesos, tot i que les dades són inferiors a altres anys, i amb menys incidència d’Itàlia i Regne Unit.
L’alcalde accidental, Toni Postius, acompanyat del tinent d’alcalde Paco Cerdà i el regidor David Melé, ha detallat les dades que s’acumulen fins ara de la campanya d’estiu. Ha valorat les dades positives que donen impuls al aquest sector estratègic de la ciutat i que fa que, després d’uns mesos complicats per la situació sanitària de la Covid-19, reprenguin l’activitat amb força. Postius ha donat dades de l’ocupació hotelera que és d’un 80% de mitjana, recuperant nivells del 2019, que era del 90%.
El perfil del visitant és principalment familiar que s’està a Lleida varis dies i que s’organitza primerament per conèixer l’oferta patrimonial i gastronòmica de la ciutat i després visita el territori descobrint les diferents comarques del voltant. També destaquen els visitants que estan de pas i que fan parada a la ciutat, ja sigui unes hores o una nit, per després continuar el viatge a la platja, la muntanya o de tornada de vacances. Segons les opinions dels visitants que passen per l’Oficina de Turisme, molts coincideixen en valorar Lleida positivament com una ciutat acollidora amb un important patrimoni i gastronomia local tot i que també remarquen que és força desconeguda.
El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha posat en relleu la bona resposta a de les visites guiades programades per a l’estiu, com la dels divendres a la Seu Vella, la City Tour per conèixer els principals atractius de la ciutat o els dilluns la ruta pel Centre Històric de la ciutat. En total, hi ha participat 227 persones. Pel que fa a Gardeny, ha subratllat l’èxit de les visites guiades al castell templer, amb 244 persones. Aquest espai s’ha beneficiat també dels usuaris del Bus Turístic, que tenen entrada gratuïta al castell. Cerdà ha explicat que les persones que s’inscriuen a les visites guiades són bàsicament de fora, encara que els lleidatans/es i lleidatanes també participen en les activitats que s’hi fan. Referint-se a dades acumulades, Cerdà ha comentat que la recuperació de les dades d’enguany al recinte templer està sent molt positiva i que, malgrat els primers mesos de l’any marcats encara per la covid-19, l’estiu ha registrat un augment de visites, amb 2.656 visitants fins al 13 d’agost, que ja superen les de juliol i agost del 2019, amb 2.128 visitants.
Cerdà ha apuntat diferents atractius que obren possibilitats a rebre més visites a la ciutat, com són la restauració i els menús que s’ofereixen amb productes de l’Horta; les propostes al voltant de la natura, amb exemples com Raimat Natura o les activitats a l’Horta o iniciatives vinculades al turisme fluvial. El tinent d’alcalde ha remarcat la promoció que es fa de la ciutat i del pla estratègic que preveu projectar la marca Lleida arreu. En el mateix sentit, Postius ha insistit en la capacitat del sector per atraure l’atenció dels visitants i ha assenyalat que, de cara al futur, s’han de generar oportunitats amb els fons europeus per potenciar més aquesta capacitat turística i els tractius de la ciutat de Lleida.