Els Plans Educatius d’Entorn clouen els seus tallers d'estiu
Aquest agost i juliol s’han fet 81 tallers a 19 centre educatius públics i concertats amb la participació d’uns 1.300 alumnes L’alcalde, Miquel Pueyo, ha visitat avui amb el director dels SSTT d’Educació, Claudi Vidal, l’escola pública Pràctiques I on aquest estiu s’han fet activitats quinzenals per a alumnes de P5 fins a 6è de primària
Aquest agost i juliol s’han fet 81 tallers a 19 centre educatius públics i concertats amb la participació d’uns 1.300 alumnes L’alcalde, Miquel Pueyo, ha visitat avui amb el director dels SSTT d’Educació, Claudi Vidal, l’escola pública Pràctiques I on aquest estiu s’han fet activitats quinzenals per a alumnes de P5 fins a 6è de primària
Els Plans Educatius d’Entorn tanquen aquests dies els tallers d’activitats lúdiques i educatives programats per als mesos de juliol i agost. En el marc d’aquest programa, aquest estiu s’han programat 81 tallers en 19 centres educatius públics i concertats d’infantil, primària i secundària dels quals han gaudit uns 1.300 alumnes. Els tallers han estat d’estudi assistit, teatre, robòtica, científic-tecnològics i artístics i casals.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha visitat amb el director dels Serveis Territorials d’Educació, Claudi Vidal, l’escola Pràctiques I, que és l’escola pública més antiga de la ciutat, reformada fa pocs anys. La visita s’ha fet amb el director del centre, Emili Llauradó, i membres de l’equip directiu. Pràctiques I ha realitzat tallers quinzenals d’estudi assistit diversificats i casals per a 110 alumnes de P5 fins a 6è de primària.
L’alcalde ha assenyalat la complicitat entre el Departament i la Paeria per desenvolupar aquest projecte especialment en centres de la ciutat on les circumstàncies socials, familiars i educatives ho aconsellen. D’aquesta manera, es manté una activitat que ajuda els nens i les nenes a adquirir competències per a afrontar diverses matèries i habilitats.
El director dels SSTT d’Educació ha assegurat que els Plans Educatius d’Entorn són fonamentals per garantir l’equitat i la cohesió social. Ha indicat que aquesta igualtat d’oportunitats passa per treballar sobretot en entorns no formals. Així, durant aquest període llarg de vacances, Vidal ha remarcat que és important donar una resposta a una necessitat educativa i formativa, i més en entorns vulnerables.
De la seva banda, el director del Pràctiques I ha explicat que amb aquest tipus de tallers busquen que els nens i les nenes, abans de començar l’escola, puguin iniciar una adaptació i relacionar-se amb els companys i companyes, sent alhora un suport educatiu amb activitats lúdiques.
Cada centre educatiu ha escollit la temàtica de les activitats, la quantitat i les quinzenes. L’horari en què es realitzen és als matins durant un màxim de 5 hores. Els centres on s’han fet activitats han estat: escoles Cervantes, Joan Maragall, Joan XXIII, Sant Josep de Calassanç, Santa Maria de Gardeny, Pardinyes, Pràctiques I, Pràctiques II, Riu Segre, Joc de la Bola, Països Catalans i Parc de l’Aigua; institut escola Torre Queralt; col·legi Sant Jaume; instituts Maria Rúbies, Màrius Torres, Josep Lladonosa, Guindàvols i Ronda.
Plans Educatius d’Entorn
El Pla Educatiu d’Entorn és fruit d’un conveni consolidat entre el Departament d’Educació i la Paeria, adreçat a l’alumnat i a les seves famílies i amb una especial sensibilitat cap als sectors socials més desafavorits i vulnerables. El seu tret més característic és l’impuls i el protagonisme que adquireix el treball en xarxa, com a metodologia de treball, per implicar la comunitat educativa i el teixit social de l’entorn.
Durant el curs escolar i a l’estiu, el Departament d’Educació i la Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes subvencionen els centres educatius i les Associacions de Famílies per a poder organitzar activitats i tallers en horari escolar i extraescolar dirigits als infants i a les famílies. Aquest estiu, l’organització des de la Regidoria dels 81 tallers ha estat possible gràcies als projectes subvencionats provinents del Departament d’Educació, el Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Fons Social Europeu.