La Paeria elabora un curtmetratge sobre la diversitat cognitiva
Aquest material es posarà a l’abast dels centres educatius de la ciutat perquè puguin fer visible una realitat present a les aules. El vídeo, encarregat a l’associació Adai, tramet missatges positius i experiències personals, amb dos lleidatans que expliquen els seus casos particulars
Aquest material es posarà a l’abast dels centres educatius de la ciutat perquè puguin fer visible una realitat present a les aules. El vídeo, encarregat a l’associació Adai, tramet missatges positius i experiències personals, amb dos lleidatans que expliquen els seus casos particulars
L’Ajuntament de Lleida està elaborant un curtmetratge sobre les dificultats d’aprenentatge i la diversitat cognitiva. Aquest material es penjarà al web de l’àrea d’Educació perquè els centres educatius, així com les entitats que hi estiguin interessades, en puguin fer ús. La Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes ha dissenyat l’audiovisual amb un doble objectiu. D’una banda, es vol fer visible la realitat de la diversitat cognitiva que es troba present en moltes aules, a través de l’experiència personal i amb un missatge positiu i d’apoderament, per capacitar els joves i les seves famílies. De l’altra, pretén oferir un material atractiu que els i les docents i professionals de l’àmbit puguin utilitzar a les aules per generar debat al voltant de la diversitat cognitiva.
El vídeo s’ha encarregat a l’associació Adai, que s’ocuparà de la producció i l’elaboració del curt, on hi participaran dos joves de la ciutat compartint les seves vivències. El fundador de l’entitat, Marc Poo, té dislèxia i un trastorn d’atenció amb hiperactivitat i mostra el seu model d’èxit en l’àmbit personal i professional perquè pugui servir a altres joves que viuen aquesta diversitat en el dia a dia.
L’enregistrament del vídeo s’ha fet aquest divendres a diversos punts de la ciutat, com la Seu Vella o els Camps Elisis. Així, la productora audiovisual del projecte #desetiquétame ha conversat amb els dos joves lleidatans, que estudien a l’INS Joan Oró. La realitat de les aules als centres educatius evidencia les diferents maneres d’aprendre. Es calcula que entre un 10 i un 15% de l’alumnat té un trastorn d’aprenentatge i cada dia se’n detecten més. Els equips docents en són cada vegada més conscients i ofereixen suport i acompanyament a les famílies per evitar l’abandonament escolar. El vídeo pretén ser una eina atractiva, amb un llenguatge directe, que parteixi de la pròpia experiència per ajudar a fer visible i normalitzar la diversitat cognitiva en contextos com l’aula, casa o el propi entorn social.