L’alcalde Miquel Pueyo fa una crida a reforçar i difondre la marca Horta de Lleida
El regidor David Melé assenyala que l’Horta és un projecte de ciutat, ja que tots els eixos parteixen directament o indirectament del Pla d’Usos, on es va dibuixar quin havia de ser el seu futur La Fira de Sant Miquel celebra el Dia de l’Horta, en què es presenta un videojoc per a promocionar l’ofici de pagès entre infants i joves amb activitats tecnològiques i lúdiques
El paer en cap, Miquel Pueyo, ha fet una crida a reforçar i difondre la marca Horta de Lleida, durant l’acte del Dia de l’Horta que s’ha celebrat avui en la Fira de Sant Miquel i al qual ha assistit la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà. “Avui, en aquest marc de la Fira, hem de fer més intens aquest clam”, ha dit l’alcalde, ja que una de les activitats de la diada ha estat lliurar els diplomes a les noves empreses que s’han involucrat en el projecte de la marca Horta de Lleida.
L’alcalde ha fet esment als elements de patriotisme alimentari (producte km 0) amb el qual podem jugar els lleidatans i lleidatanes, així com als elements de resiliència del sector, que durant la pandèmia havien sabut cercar altres fórmules per a subsistir i poder distribuir els seus productes, creant circuits de subministrament directe a través de les noves tecnologies i aplicatius de mòbils.
“Una pandèmia que quan ha aixecat les restriccions sanitàries ens ha permès descobrir els camins i la possibilitat de passar de l’asfalt i a la terra, i de gaudir de la natura. Ens ha permès comprovar que Lleida és una ciutat que es viu bé, que és tranquil·la, amable i agradable. Una característica de la singularitat de la nostra ciutat que es deu a l’Horta”, segons apunta el paer en cap.
Miquel Pueyo ha recordat que l’Horta és un dels elements que ens defineix com a ciutat des de diferents punts de vista: geogràfics, històrics i identitaris. “Són 20.000 hectàrees de superfície que ens defineixen a tots, no només a les persones que hi viuen i treballen, malgrat que els autèntics creadors i vigilants d’aquest espai siguin els seus veïns i veïnes”, ha clos.
Per la seva part, el regidor de l’Horta, David Melé, ha assenyalat que “l’Horta és un projecte de ciutat, amb unes accions que, sota l’eslògan al ‘Dret de viure dignament a l’Horta i de l’Horta’, tenen els seus eixos de forma directa i indirecta en el Pla d’Usos, on es va dibuixar quin havia de ser el futur d’aquest espai”.
Melé també s’ha referit a les conseqüències de la pandèmia, per manifestar que “l’Horta i la seva gent tenen uns valors que no s’han de perdre” i que malgrat la situació actual sigui difícil “han demostrat un cop més la solidaritat, el bon veïnatge i treballar plegats”.
El regidor de l’Horta és conscient que la imatge que es dona de vegades no reflecteix la realitat, però ha animat a ser capaços de transmetre que l’Horta és i significa activitat agrària, medi ambient i cultura. En definitiva, un luxe per als lleidatans i lleidatanes, que ens hem de sentir orgullosos”.
El Dia de l’Horta ha servit per a fer un reconeixement a la trentena d’empreses amb el segell marca Horta de Lleida i per lliurar el diploma a les 7 noves que s’han incorporat al projecte.
Al mateix temps, també s’ha presentat el Simulador de Pagès, un videojoc que té com a objectiu promocionar l’Horta de Lleida entre infants i joves a través del joc. Andreu Ibáñez, de Laboratoris TIC del Parc científic de Lleida, ha explicat els objectius del simulador, creat sobre una rèplica virtual de l’Horta de Lleida, una iniciativa en la qual han col·laborat Ilerna, INS Torrevicens i EPS-UdL.
Aquest joc, que es podrà descarregar de forma gratuïta, està pensat per a fer campionats d’Agro E-Sports amb escoles i centres educatius de Lleida i rodalies.