Punt d'Informació Cadastral a l'Ajuntament de Lleida
El Director General del Cadastre, Jesús Miranda, i l'alcalde han inaugurat aquest nou servei a l'oficina d'atenció de l'Àrea d'Economia
El Punt d'Informació Cadastral de Lleida és el primer que entra en funcionament a tot Catalunya i permetrà als ciutadans la consulta i certificació telemàtica de la informació de la base de dades nacional del catastre. "Es facilitaran certificats al moment i els ciutadans podran consultar la informació sobre les seves propiedats no només a Lleida, sino a tot el país", ha explicat Miranda. El punt d'informació està situat a l'oficina d'atenció al ciutadà de l'Àrea d'Economia.
L'alcalde de Lleida ha destacat que aquest nou servei és una eina "que agilitza i permet una gestió més pròxima i transparent" de les dades del cadastre.
Prèviament a la inauguració de l'oficina, el director general del Cadastre del Ministeri d'Economia i Hisenda , Jesús Miranda, i l'alcalde han signat un conveni de col·laboració entre les dues administracions que permet la delegació de funcions relatives a la tramitació i aprovació d'expedients de declaracions cadastrals d'ordre jurídic, així com la tramitació de l'alta de nous inmobles o reflectir en el cadastre altres alteracions dels bens inmobles urbans situats al terme municipal de Lleida, entre d'altres gestions. L'acord signat avui, que afecta més de 92.000 inmobles urbans, també afavoreix una correcta actualització de la base cadastral. El director general del Cadastre ha manifestat en aquest sentit que en els darrers cinc anys s'han donat d'alta 14.000 nous inmobles i s'han registrat 30.000 compravendes.