La Paeria endega la campanya informativa “Nova Mobilitat” per a promoure el bon ús dels Vehicles de Mobilitat Personal a Lleida
La iniciativa pretén conscienciar la ciutadania, i en especial els joves, sobre les normes a seguir amb aquests vehicles i la responsabilitat que comporta fer-los anarLa campanya s’inicia ara per proximitat a les Festes Nadalenques, unes dates on normalment s’incrementa de la compra d’aquest tipus de vehiclesEl Paer en Cap, Miquel Pueyo, ha destacat la voluntat del govern municipal “d’avançar cap a una mobilitat més sostenible” i d’adaptar-se als nous modes de transport que han anat apareixent
L’Ajuntament de Lleida posa avui en marxa la campanya informativa “Nova Mobilitat”, una iniciativa que pretén conscienciar i sensibilitzar la ciutadania, sobretot els joves, sobre el bon ús dels Vehicles de Mobilitat Personal a la via pública i sobre la responsabilitat que comporta tenir un vehicle d’aquestes característiques.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, i el regidor de Mobilitat i Serveis Urbans, Joan Ramon Castro, han presentat aquesta tarda la campanya en el marc de la Fira de Municipàlia. Durant la seva intervenció, el paer en cap ha posat en relleu el “compromís del govern de la Paeria d’avançar cap a una mobilitat més sostenible”. “La nova mobilitat ens obliga a adaptar-nos a un procés de canvi en el qual han aparegut nous elements, amb l’augment de la bicicleta i l’aparició amb força dels vehicles de mobilitat personal, mancats encara de regulació plena i que es pot comprar i fer anar sense més”, ha assenyalat.
Pueyo ha afirmat que la Guàrdia Urbana ja fa temps que actua en aquest àmbit i ha imposat 409 denúncies de gener a setembre a conductors de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP), a més de centenars d’advertiments, però que “la sanció és un element, però no és l’únic del qual disposa un govern per promoure bones pràctiques”. “Creiem que informar i educar és summament important i aquesta campanya va adreçada molt en positiu a les persones que utilitzen aquests VMP. És essencial que tothom es pugui desplaçar amb seguretat”, ha afegit.
En la mateixa línia, el regidor Joan Ramon Castro ha destacat que “com a Ajuntament teníem l’assignatura pendent de fer una comunicació didàctica per als usuaris d’aquests vehicles”. Castro ha explicat el contingut de la campanya, en la qual s’informa que els VMP només els poden fer anar els majors de 16 anys de forma individual, que cal portar casc, complir les normes de trànsit, circular per carrils bici o calçades limitades a 30 km/h i portar llum davant i darrere en condicions de poca visibilitat. El material de la campanya també recorda que aquests vehicles no poden circular a més de 25 km/h, ni circular per les voreres o calçades amb límit de 50 km/h o superiors. Tampoc es permet fer-los anar sota els efectes de l’alcohol o les drogues, fer anar el mòbil o incorporar un seient al patinet.
La campanya s’inicia ara, amb l’arribada ben aviat de la campanya de Nadal, unes dates on normalment s’incrementa de la compra d’aquesta tipologia de vehicles, i es difondrà a través d’insercions publicitàries en diferents suports, falques de ràdio i xarxes socials, especialment.
Pueyo també ha aprofitat l’acte per reclamar al govern de l’Estat que reediti les ajudes al transport públic, ja que encara no s’han recuperat els viatgers perduts a conseqüència de la pandèmia.
Presentació sobre el model de mobilitat sostenible a Lleida
Abans de la presentació de la campanya, el regidor Joan Ramon Castro, ha fet un repàs de la feina que s’està duent a terme en l’àmbit de la mobilitat per a canviar cap a un model més sostenible. El regidor ha destacat les actuacions de vianalització temporal i definitiva de carrers; les actuacions per ampliar les voreres d’escoles; les millores a la xarxa de carril bici i al transport públic de l’Horta amb taxi; així com la implantació del projecte de Lleida Ciutat 30, fa un any, que ha fet que el 87% dels carrers de la ciutat tinguin la velocitat limitada a 30 km/h.
Castro també ha explicat el procés d’actualització de l’Ordenança de Mobilitat, per donar prioritat als vianants i guanyar en seguretat viària, i les inversions demanades als fons europeus NextGeneration.