La Paeria acosta l’administració als barris per combatre la bretxa digital
La tinent d’alcalde Jordina Freixanet i la regidora Marta Gispert han presentat aquest matí el primer punt de suport digital, al centre cívic de Balàfia, i han anunciat que se n’instal·laran a d’altres barris, començant per la Mariola al febrer
La tinent d’alcalde Jordina Freixanet i la regidora Marta Gispert han presentat aquest matí el primer punt de suport digital, al centre cívic de Balàfia, i han anunciat que se n’instal·laran a d’altres barris, començant per la Mariola al febrer
La segona tinent d’alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, i la regidora de Consum, Comerç, Mercats i Participació, Marta Gispert, han presentat aquest matí al centre cívic de Balàfia el primer punt de suport digital que posa en marxa l’Ajuntament de Lleida per tal d’acostar l’administració municipal al veïnat dels diferents barris de la ciutat.
Aquest servei té com a objectiu la millora dels canals de comunicació amb la ciutadania i s’adreça en especial als col·lectius de persones vulnerables, per tal d’evitar que es vegin afectades per la bretxa digital. S’hi oferirà suport per accedir a diferents serveis municipals, com són la sol·licitud de cita prèvia a l’Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) i l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT); informació relativa a la gestió dels tràmits online que ofereix l'Ajuntament de Lleida a través de la seva web; i acompanyament en l'expedició de l'IdCat-mòbil.
La previsió és tenir en marxa aquest servei com a pla pilot durant un període de tres mesos, fer-hi els ajustos necessaris i anar-lo estenent a partir del febrer, primer a la Mariola i després a altres barris com Magraners, la Bordeta i el Centre Històric.
“És un pla pilot per tal d’apropar l’OMAC als barris i fer-ho de tal manera que reduïm l’escletxa digital. L’administració ha fet un esforç titànic per digitalitzar tots els tràmits, i ja en tenim 1.800 online, però de vegades resulten difícils de trobar per la ciutadania. Amb aquests punts de suport digital el que pretenem precisament és treure de l’OMAC aquestes consultes per saber on es troba un tràmit i acompanyar el ciutadà en aquests primers passos”, ha explicat Freixanet. La tinent d’alcalde ha agraït la col·laboració de Gispert i de la seva antecessora, la regidora Elena Ferre, per poder posar en marxa aquest projecte conjunt de les àrees de Serveis Digitals i Participació.
Per la seva banda, Gispert ha destacat “la importància de tenir aquest punt digital en un punt neuràlgic del barri de Balàfia com és aquest centre cívic, un lloc estratègic i cobreix una franja molt àmplia de ciutadania”. “Esperem que tingui una gran acceptació per part de la ciutadania”, ha afegit.
L’acte també ha comptat amb la participació del president de la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida i de l’associació de Balàfia, Toni Baró, qui s’ha mostrat satisfet amb la iniciativa. “Descentralitzar i que la gent dels barris no tingui que desplaçar-se a l’Omac al centre de Lleida serà un gran què. Les associacions de veïns estem a favor de qualsevol iniciativa que millori la vida dels ciutadans. Ho havíem demanat moltes vegades i això ajudarà a sumar en aquesta direcció”, ha afirmat.
El nou punt de suport digital està ubicat a les instal·lacions del Centre Cívic de Balàfia (C/ Terrassa, 1) i funcionarà de dilluns a divendres de 9:30 a 13:00 h. i els dimarts i dimecres, també per la tarda, en horari de 16:00 a 18:00 h. A partir del gener, quan estiguin en vigor les noves ordenances fiscals, també es preveu que en aquests punts de suport digital es pugui fer l’acompanyament per a dur a terme altres tràmits senzills, que seran gratuïts si es fan als centres cívics, com l’expedició de certificats o còpies de cartes de pagament, per exemple.