Consensuats els punts clau del desenvolupament del model de comerç de Lleida
La Plataforma Comercial acorda treballar en base a un decàleg impulsat per la Paeria que consolidi una proposta de comerç urbà, de proximitat i sostenible
La Plataforma Comercial ha consensuat una estratègia de treball per desenvolupar un model específic de Lleida que aposti fermament per un comerç urbà, de proximitat i sostenible. Els integrants de la Plataforma, reunits en sessió plenària aquest dilluns, han acordat basar els treballs en un decàleg de punts claus presentat per la Paeria.
Model específic de Lleida
El pla de treball per al model comercial de Lleida dibuixa deu línies d'actuació clares de cara a consolidar el perfíl específic del comerç lleidatà. Així, es proposa incidir en la millora de les infraestructures relacionades amb l'activitat comercial i impulsar l'associacionisme empresarial. També preveu desenvolupar noves vies de promoció així com nous mecanismes de dinamització, consolidar Lleida com a marca comercial referent i potenciar la qualitat. De la mateixa manera preveu una anàlisi exhaustiva de les zones comercials i dels eixos de projecció i posa especial atenció en els programes de formació i la generació d'una activitat sostenible.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat per la regidora de comerç, consum i turisme, Montse Bergés, han destacat la bona entesa i els bons resultats de la reunió. De la mateixa manera, els representants de les associacions de comerciants i consumidors han lloat el projecte consensuat i el camí de treball en comú que se'n genera.
Distribució coherent amb el Pla General Municipal
En els propers mesos la Generalitat de Catalunya ha de desenvolupar la Lleid d'Equipaments Comercials i el Pla Territorial i Sectorial que se'n deriva (PTSEC). En aquest sentit, la Paeria ha plantejat ja al govern català la necessitat que la distribució comercial que es configuri en el PTSEC sigui coherent amb el Pla General Municipal (PGM) de la ciutat. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha manifestat que "els nous equipaments comercials han d'inserir-se en la trama urbana i actuar com a dinamitzadors dels barris emergents".
El paer en cap ha afegit que cal "buscar més interacció amb les mitjanes superfícies i alguna de gran, si està ben integrada". Ha recordat, amb tot, que cal esperar el desenvolupament de la llei per aprofundir en aquest punt.