La Paeria exposa el projecte “Empadrona’t” com a experiència d’èxit en el Congrés de Govern Digital
La regidora Mariama Sall l’ha explicat dins la taula rodona “Repensant la tramitació electrònica arran de la pandèmia” L’Ajuntament també presentarà demà i dijous els projectes “OAC360 Social”, “eCitySuit: Cap a la nova Administració (electrònica)” i “Wifi4EU” El congrés té lloc fins dijous, en un format virtual, i posa èmfasi en les oportunitats sorgides arran de la pandèmia de la Covid-19
L’Ajuntament de Lleida participa activament en el Congrés de Govern Digital 2021 que té lloc des d’avui i fins dijous, en un format virtual, amb el lema “Nous escenaris. Noves oportunitats. Fem camí cap a un país digital”. La Paeria estarà present a la cita amb l’exposició de diverses experiències que s’han seleccionat com a casos d’èxit. La regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030, Mariama Sall, ha obert avui la participació lleidatana en la taula rodona “Repensant la tramitació electrònica arran de la pandèmia”, en què ha presentat el projecte “Empadrona’t”.
Aquest tràmit s’ha actualitzat, digitalitzat i automatitzat, per garantir els drets de la ciutadania i que allò vinculat al padró ja es pugui fer online. El tràmit s’ha activat en una web, que està en diversos idiomes, per oferir la informació i fer més àgil i el procés. El tràmit permet que totes les persones puguin inscriure’s al seu domicili habitual, independentment de si disposen del títol jurídic de la propietat, per garantir que puguin tenir accés a l’educació, la sanitat i els serveis socials. Des que es va activar l’Empadrona’t fins a aquest mes de novembre, s’han fet 7.371 peticions en línia, 1.613 altes noves al padró i 12.581 certificats automàtics.
Després d’explicar el procés fins arribar a la creació del tràmit, Sall ha explicat que amb això s’ha aconseguit fer una tramitació 100% electrònica, sense desplaçaments ni cita prèvia; una automatització de l’expedició de certificats i una reducció de les consultes recurrents per localitzar informació. A més, ha insistit en què es garanteixen els drets de la ciutadania, es milloren els serveis d’atenció amb nous canals. Amb això, Sall ha explicat també els reptes que s’han hagut de superar en aquest procés: canvis en la forma de treballar, implicant diferents àrees i departaments de la casa; la combinació de processos presencials i digitals i el manteniment i la millora constant.
OAC360 Social, eCitySuit, Wifi4EU i altres
La Paeria presentarà demà el projecte “OAC360 Social”, un servei d’assistència telefònica que s'ha posat en marxa per ajudar la ciutadania a resoldre procediments, requisits en tràmits o informació d’ajudes, entre altres, de l’àrea dels serveis socials. Aquesta proposta, que es troba en fase pilot, pretén atendre les demandes més bàsiques i habituals per agilitzar el servei i oferir una millor atenció.
Una altra de les intervencions serà sobre el projecte “eCitySuite: Cap a la nova Administració (electrònica)” en què, juntament amb altres administracions, es valoraran diverses propostes d’eines i de transformació digital per donar resposta als diferents ens públics i a les seves necessitats. Igualment, a la tala rodona “La connectivitat d’alta capacitat: el paper de les ciutats”, l’Ajuntament aportarà la seva vivència sobre el projecte “Wifi4EU”, wifi ciutadana (sense fils) que ofereix connexió lliure i gratuïta a Internet en més de 20 equipaments públics de la ciutat de Lleida.
L’Ajuntament de Lleida també participa en els grups de treball entre administracions que donaran a conéixer els seus projectes en la xerrada sobre “El metamodel del municipi digital i el nou servei d’acompanyament als ajuntaments de Localret”, així com en la taula rodona “Impulsant un projecte de país de participació ciutadana” (amb les experiències “Participa Catalunya”, de la Generalitat, i “Decidim”, del Consorci AOC). A més, s’ha col·laborat en l’organització de l’esdeveniment com a conductors d’alguna de les sales.
El Congrés Govern digital és un espai de trobada i d’intercanvi de coneixement, d’experiències, bones pràctiques, serveis i solucions per aconseguir que les administracions siguin més properes, inclusives i obertes. Se celebra biennalment i enguany ha posat èmfasi en les oportunitats sorgides arran de la crisi provocada per la pandèmia de la COVID-19, per transformar l’administració d’acord amb les noves necessitats i valors de la societat.
Està organitzat per la Generalitat de Catalunya, l’AOC (Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya) i Localret, i compta amb la col·laboració de les quatre diputacions catalanes i de diverses administracions locals i entitats del sector privat.