La Paeria presenta la campanya ”Incompatible” per conscienciar del risc del binomi alcohol i conducció
Amb motiu del Dia mundial sense alcohol, Nits Q Lleida instal·la un punt d’informació a la pl. de la Paeria per alertar de la incidència en la conducció del consum de l'alcoholLa tinent d’alcalde Montse Pifarré ha insistit en què cal sensibilitzar la població, sobretot el col·lectiu de joves, sobre els riscos associats a la conducció sota els efectes de qualsevol consum de substàncies i la promoció de l’ús del transport públic
L’Ajuntament de Lleida presenta la campanya “Incompatible” per sensibilitzar la ciutadania dels riscos de la conducció de qualsevol vehicle sota els efectes del consum de substàncies. Amb motiu del Dia mundial sense alcohol, s’instal·larà aquesta tarda un punt informatiu a la plaça de la Paeria amb informació sobre substàncies i la incidència en la conducció, fent visible la incompatibilitat entre el binomi alcohol/drogues i la conducció. En aquest punt informatiu es farà una dinamització presencial amb un mural desmuntable on es podran visualitzar les diferents imatges de la campanya. Aquesta tarda, s’acabarà de pintar el mural, de 2,5 m d’alt i 4 m de llarg.
La tinent d’alcalde i regidora de Salut, Montse Pifarré, ha incidit en què cal sensibilitzar la població, sobretot el col·lectiu de joves, sobre els riscos que s’associen a la conducció sota els efectes de qualsevol consum de substàncies. Alhora, ha remarcat la promoció de l’ús del transport públic. En aquest sentit, ha recordat que la Paeria va regalar targetes gratuïtes als joves, de 14 a 30 anys, per les Festes de Maig i de la Tardor, per fomentar el transport públic. A més, va habilitar una línia de bus nocturn per tornar a casa de manera segura. Pifarré ha destacat que l’acció de conscienciació s’ha fet a la plaça de la Paeria, en ple Eix comercial, per donar visualització al missatge.
La campanya es complementa amb diverses accions els propers mesos, tenint en compte que la proximitat de les festes de Nadal i de Cap d’Any. A més de promoure la imatge i el missatge de la campanya, en diferents formats, es repartirà cartelleria als locals d’oci de la ciutat vinculats a la plataforma participativa Nits Q, o es faran 2 accions de l’equip Nits Q al novembre i el desembre en espais d’oci nocturn i discoteques de la ciutat, entre altres.
El programa Nits Q Lleida ha promogut la campanya transversalment amb les Regidories de Seguretat Ciutadana i Convivència, Urbanisme i Joventut, així com amb altres agents implicats de la plataforma participativa Nits Q i la col·laboració de l'Agència de Salut Pública de Catalunya.
Creació de la campanya “Incompatible”
La campanya ha estat dissenyada per l’empresa de disseny gràfic Cactusoup, amb unes imatges superposades que generen una visió alterada per simular alguns dels efectes que genera el consum de substàncies. Les imatges reforcen el terme “incompatible” com a element que no admet el nexe entre alcohol i conducció.
Nits Q Lleida
Nits Q Lleida és un programa d’intervenció socioeducativa en espais d’oci de la ciutat de Lleida amb l’objectiu d’aconseguir espais segurs, saludables i de qualitat per a tothom. En els darrers anys s’han realitzat diverses campanyes de sensibilització d’aquelles temàtiques que s’aborden dins el programa i com a reflex de la necessitat de poder fer incidència i èmfasi en determinades conductes que se produeixen en espais d’oci i en festes populars. Entre altres, hi ha les accions per Cap d’Any, per una celebració més saludable i qualitat per a tothom; la de “Més bon tracte” per pervenir situacions de discriminació o violència per raó de gènere i promoure la tolerància zero, o la de civisme i convivència en espais d’oci nocturn.