<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/35959>>.

Projectes de turisme intel·ligent i sostenible per al futur immediat de Turisme de Lleida en la línia dels fons Next Generation

El Consell Rector de l’organisme ha aprovat avui el pressupost per al proper exerciciEl Centre d’Informació Turística, ubicat al c/ Major, ha atès 20.270 persones, des de gener fins al pont de novembreTurisme de Lleida es prepara per desplegar el seu Pla Estratègic horitzó 2025 amb l’empresa Tourislab

El Consell Rector de l’organisme ha aprovat avui el pressupost per al proper exerciciEl Centre d’Informació Turística, ubicat al c/ Major, ha atès 20.270 persones, des de gener fins al pont de novembreTurisme de Lleida es prepara per desplegar el seu Pla Estratègic horitzó 2025 amb l’empresa Tourislab

Turisme de Lleida ha informat avui al seu Consell Rector sobre la vinculació amb projectes de promoció turística de la pròxima convocatòria de fons Next Generation. Les propostes que es treballen giren al voltant de 4 línies. D’una banda, les actuacions en l’àmbit de la transició verda i sostenible, com, per exemple, una xarxa de carregadors elèctrics d’alta capacitat per facilitar la connexió a taxis elèctrics, el Bus Turístic elèctric o la provisió de bicicletes elèctriques per a rutes turístiques. De l’altra, es presentaran projectes per a la millora de l’eficiència energètica, com garantir l’enllumenat sostenible als punts d’atractivitat turística a l’àrea del riu, la Cuirassa o el Castell dels Templers, entre altres.

En tercer lloc, s’aposta per actuacions que tenen a veure amb la transició digital. En aquest cas, hi ha el projecte ‘Virtual Lleida’ o accions de vídeo mapping que contribuirien a la recuperació i el gaudi de les pintures murals Santa Maria de Gardeny o veure com era el Dipòsit de l’aigua. Pel que fa a la quarta línia, Turisme de Lleida prepara projectes en l’àmbit de la competitivitat, com pot ser la redefinició del sistema de gestió i la informació turística, el desenvolupament de noves eines TIC de suport o la recuperació de la façana de l’Església de Santa Maria, a Gardeny. Això permetria actuar també en la millora dels accessos, l’aparcament o el punt d’atenció al visitant.

El tinent d’alcalde i president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha destacat la vitalitat de l’ens de promoció turística de la Paeria, que està preparat per a la sortida de la situació de pandèmia i la tornada efectiva a la normalitat. Tall de veu P.Cerdà

A la reunió del Consell Rector de Turisme de Lleida s’ha aprovat el pressupost per al proper exercici, que és superior als 3 milions d’euros i que s’ha preparat tenint en compte els projectes Next Generation. A més, s’ha informat de les dades anuals de visitants a Lleida que es resumeixen en un creixent interès per la ciutat i que ens concreten en les 20.270 persones que el Centre d’Informació Turística, ubicat al c/ Major, ha atès des del gener al pont de novembre. Les dades han tingut un ascens important i progressiu a partir de la Setmana Santa. Destaca l’estiu, amb un 5,82% de visitants més que al mateix període de l’any 2019.
A l’estiu, amb 5.544 visitants, també es va registrar una xifra rècord de persones al Castell dels Templers de Gardeny, des de la seva obertura el 2007. El castell preveu acabar l’any amb unes 8.000 persones visitants i acollint més de 30 esdeveniments.
Entre altres iniciatives, Turisme de Lleida es prepara per desplegar el Pla Estratègic amb l’horitzó 2025. L’empresa Tourislab ha guanyat la licitació del pla. També està pendent la licitació d’una acció per projectar la ciutat en base la seva identitat i autoestima, dirigit a la ciutadania i perquè també arribi arreu. Alhora, s’està culminant el treball d’una vintena de rutes a l’Horta de Lleida, per fer-les a peu, corrent o amb bicicleta. Això inclou l’optimització del camí del riu com a atractiu turístic, que juntament amb l’Horta configuren atractius singulars i identitaris de la ciutat.