El Consell d’Administració de l’Empresa Municipal d’Urbanisme aprova el pressupost per a l’any 2022
El comptes han rebut llum verda amb 11 vots a favor i una abstenció
El comptes han rebut llum verda amb 11 vots a favor i una abstenció
El consell d’administració de l’Empresa Municipal d’Urbanisme ha aprovat avui el pressupost de l’ens per a l’any vinent, per 11 vots a favor i una abstenció. Els comptes incorporen una previsió de vendes de terrenys de 3,4 milions d’euros, mentre que es manté l’aportació de l’Ajuntament en 3,5 milions. En el capítol de despeses, es preveu un estalvi significatiu dels costos financers gràcies al refinançament del deute dut a terme durant l’any 2020.
"És un pressupost que permetrà un desenvolupament significatiu de la política d'habitatge públic i una progressiva reducció del deute de l'empresa", ha afirmat el president de l'EMU, Jaume Rutllant.
Així mateix, els consellers de l’EMU han aprovat per unanimitat incorporar les recomanacions de l’informe d’auditoria externa del comptes anuals a 31 de desembre del 2020. Això suposarà un increment del patrimoni de la societat per un import de 17,7 milions d’euros, que inclouen la reversió del deteriorament del preu del sòl en l’àmbit del Pla de l’Estació.
Els pressupostos són coherents amb el Pla de Sanejament aprovat pel Consell d’Administració del passat 19 de març de 2020 i posteriorment per la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresoreria, del Departament d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, el passat 20 d’abril de 2020.
En la part referent a l’activitat de l’EMU, durant el proper any l’empresa continuarà desenvolupant la seva activitat a través de tres àrees de treball: gestió d’habitatges públics; venda i gestió de patrimoni; i l’Oficina Local d’Habitatge, cadascuna amb els seus objectius.
En l’àmbit de la gestió d’habitatges propis, l’EMU manté en propietat 288 habitatges, set més que fa un any. La voluntat de l’empresa per al 2022 és continuar ampliant el parc d’habitatges públics, sigui adquirint-ne exercint el dret de tempteig i retracte que l’ofereix la legislació autonòmica en matèria d’habitatge o mitjançant compra directa.
Pel que fa a la venda de patrimoni, durant l’any 2022 la voluntat de l’empresa és anunciar concursos públics de venda per aconseguir vendre sòl de la seva propietat. Els ingressos per la venda de solars es destinaran a l’amortització de crèdits i a polítiques per ampliar i gestionar el parc públic d'habitatge.
Un altre dels objectius importants de la societat de cara a l’any vinent és reduir la taxa de morositat dels arrendataris d’habitatges públic, que tot i rebre facilitats de pagament adaptades als seus recursos i a la seva situació personal, no compleixen amb les condicions pactades.
També es treballarà de forma prioritària en l’ampliació la bossa d’habitatges de particulars o grans tenidors que presten servei públic. La Xarxa de Mediació per al lloguer social compta en l’actualitat amb 199 contractes vigents. A l’Oficina Local d’Habitatge, l’any 2021 s’han gestionat 2.400 expedients d’ajuts al lloguer, mentre l’any 2019 se’n van gestionar 2.570.