Conveni per ampliar els Punts de Suport Digital, amb l’objectiu de reduir la bretxa digital
Servei amb la participació de l’Institut Municipal d’Ocupació i CaixaBank
El paer en cap, Miquel Pueyo, i el director de banca d’Institucions de Caixabank a Catalunya, Joaquim Macià, han presidit la firma de l'acord de col·laboració entre l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) de la Paeria i l’entitat financera per a l'ampliació dels Punts de Suport Digital a Lleida una vegada ja ha començat a funcionar el primer al Centre Cívic de Balàfia.
Caixabank es compromet a fer una aportació en favor de l’Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí de la quantitat de 20.000€, per ser destinats als nous Punts de Suport Digital.
A la firma han assistit el president de l’IMO, David Melé, la tinent d’alcalde, Montse Pifarré, el regidor Jaume Sellés i el director de banca d’Institucions a Lleida de Caixabank, Geremi Calzada.
L’alcalde ha destacat que la finalitat d’aquesta iniciativa és “donar suport a tots aquells col·lectius de persones vulnerables per tal d’evitar que es produeixi cap escletxa digital.
Als punts s'ofereix suport per accedir a diferents serveis municipals, com són la sol·licitud de cita prèvia a l’Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC) i l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària (OGAT); informació relativa a la gestió dels tràmits online que ofereix l'Ajuntament de Lleida a través de la seva web; i acompanyament en l'expedició de l'IdCat-mòbil.
Miquel Pueyo ha remarcat: ”l’administració ha fet un esforç titànic per digitalitzar tots els tràmits, i ja en tenim 1.800 online, però de vegades resulten difícils de trobar per la ciutadania. Amb aquests punts de suport digital el que pretenem precisament és treure de l’OMAC aquestes consultes, ajudar a saber on es troba un tràmit i acompanyar la ciutadania en aquests primers passos”.