Les Escoles Bressol Municipals utilitzen sistemes tecnològics de comunicació amb famílies amb dificultats auditives

L’àrea de Govern Digital i Innovació ha configurat eines corporatives en les EBM que han tingut aquesta necessitat per facilitar l’accés i la interacció amb les famílies que tenen aquesta realitat

L’àrea de Govern Digital i Innovació ha configurat eines corporatives en les EBM que han tingut aquesta necessitat per facilitar l’accés i la interacció amb les famílies que tenen aquesta realitat

L’Ajuntament de Lleida ha instal·lat un sistema de comunicació a Escoles Bressol Municipals que tenen com a usuàries famílies amb algun tipus de discapacitat auditiva i fonadora. Els serveis informàtics han implementat una tecnologia, amb eines corporatives, que afavoreixen la comunicació entre l’escola i els pares i mares dels centres que tenen aquesta realitat. L’eina, a través de la plataforma Teams, ja es va utilitzar a l’EBM de la Bordeta i, després dels bons resultats obtinguts, també es va aplicar a l’EBM del Centre Històric. Enguany l’experiència s’estendrà a l’Escola Bressol Ronda La Mercè al gener.

Aquesta eina s’instal·la a demanda de les escoles, en funció de les necessitats que tenen cada curs i com a sistema útil i pràctic de comunicació. La tinent d'alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, ha explicat que el suport tècnic permet millorar l’accessibilitat i valorar les capacitats auditives per potenciar-les en la mesura del possible. Hi ha aplicacions informàtiques, com els convertidors de veu o de text, els sintetitzadors, productes de reconeixement de veu o sistemes d’amplificació, entre altres, que ajuden a donar una solució a les necessitats personals i individuals de cada família per facilitar la comunicació en l’educació dels infants en el primer cicle d'educació infantil. 

Igualment, la tinent d'alcalde i regidora d'Educació, Sandra Castro, ha ressaltat que en aquesta etapa educativa la relació entre la família i l’escola és molt important i que cal garantir la comunicació. Castro ha assenyalat que, dins de la Lleida Accessible, es pretén potenciar les xarxes entre els centres municipals per compartir estratègies, coneixement i experiències, com ha estat el cas, i també posar a l’abast de centres i famílies les eines necessàries perquè l’alumnat pugui rebre una educació de qualitat tenint en compte l’equitat i la diversitat, entre altres. Es tracta de garantir la igualtat d'oportunitats als infants i a les seves famílies.

Lleida és una ciutat educadora i Ciutat Amiga de la Infància. Això, com ha apuntat Castro, significa no deixar ningú enrere i construir una ciutat on les necessitats i els drets de la infància integren les polítiques i programes públics.