Turisme de Lleida implica una vintena de productors de l’Horta en la creació d’experiències turístiques
La iniciativa s’emmarca en l’operació 5 del projecte Inno4Agro en què participa l’ens de promoció turística de la Paeria Turisme de Lleida treballa amb els productors interessats per detectar productes, identificar-los i crear estratègies per a l’Horta
La iniciativa s’emmarca en l’operació 5 del projecte Inno4Agro en què participa l’ens de promoció turística de la Paeria Turisme de Lleida treballa amb els productors interessats per detectar productes, identificar-los i crear estratègies per a l’Horta
Una vintena de productors de l’Horta de Lleida s’han sumat aquest dijous a la convocatòria de Turisme de Lleida per formar-los i implicar-los en la creació d’experiències turístiques. Des del mes de juliol, els productors participen en diferents sessions col·laboratives que ha organitzat l’organisme de promoció turística de la Paeria perquè coneguin la dimensió de l’Operació 5 del projecte Inno4Agro en què es treballa el “Turisme agrointel·ligent – Cap a un model turístic intel·ligent en el sector agroalimentari”.
Els vint productors/es que presencialment, a la Llotja, i telemàticament han assistit a la formació “Com crear experiències turístiques”, han treballat les fórmules de creació d’activitats i de productes turístics en les seves explotacions. A més, la formació ofereix un repàs a la normativa actual i a les bones pràctiques.
Turisme de Lleida treballa en la materialització d’un conjunt de rutes agroalimentàries i turístiques emblemàtiques del municipi, pensades per fer-se a peu, en bicicleta elèctrica i convencional, i d’altres per fer-se en cotxe. A més, el projecte contempla la dotació d’altres productes turístics de contingut audiovisual (redactar continguts, elaborar material fotogràfic i vídeos promocionals) perquè aquest producte va estretament connectat a la implementació de les noves tecnologies i enllaça amb la plataforma web comercialitzadora TURISME 360º.
Amb aquesta formació, Turisme de Lleida acompanya les empreses ubicades en diferents punts per on passen les rutes per ajudar-les a desenvolupar i comercialitzar productes sostenibles i innovadors. Cada empresa disposa d’un mínim de dues reunions individualitzades amb la finalitat que cadascuna d’elles acabi consolidant el seu dossier de producte personalitzat.
El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, en la salutació als participants, ha posat de manifest que en l’essència d’aquest projecte hi ha “la participació i la col·laboració entre l’administració pública i la iniciativa privada, emprenedora i empresarial de la nostra ciutat en un moment en què la paraula turisme va necessàriament lligada al concepte de sostenibilitat en tots els seus nivells possibles”.