Presentació als veïns i veïnes de l’estudi de Mobilitat de la zona de l’Escorxador
El Consell de Zona 07 ha convocat una reunió extraordinària per exposar les alternatives possibles i les avantatges i inconvenients de cadascuna
Els regidors Joan Ramon Castro i Marta Gispert, com a responsables de les àrees de Mobilitat i de Participació, respectivament, han presentat als veïns i les veïnes l’estudi de Mobilitat de la zona de l’Escorxador. La presentació s’ha fet en la reunió extraordinària convocada pel Consell de la Zona 07 – Instituts, Sant Ignasi, Escorxador i entorns, a la qual Castro ha participat telemàticament. L’Ajuntament va encarregar l’informe a petició dels veïns del barri per conèixer quines alternatives de mobilitat hi ha a l’actual situació. S’ha analitzat si modificar el sentit en algun dels carrers permet millorar l’accessibilitat amb vehicle a la zona, facilitant el moviment i reduint els desplaçaments.
Les propostes que s’han d’estudiar i debatre són quatre alternatives d’ordenació de sentitats:
-l’alternativa 1: mantenir l’escenari actual
-l’alternativa 2: doble sentit als dos eixos dels carrers Acadèmia i Lluís Companys.
-l’alternativa 3: canvis de sentit parcials en els carrers Templers i Unió, i complerts a Manuel de Palacio.
-l’alternativa 4: canvis de sentit complerts als carrers Templers, Unió i Manuel de Palacio.
Entre altres observacions, l’estudi exposa que les alternatives 3 i 4 milloren substancialment l’accessibilitat respecte a la situació anterior i que qualsevol de les quatre alternatives millora obliga a semaforitzar la intersecció entre Manuel de Palacio, Acadèmia i República del Paraguay, sense canvis. L’informe detalla paràmetres com els temps de demora, parada i viatge, la velocitat mitjana o la densitat.
Altres propostes a estudiar contemplen remodelar la secció d’aquets carrers per millorar les condicions per caminar (ampliació tàctica de voreres); reduir a un carril de circulació per sentit els carrers Lluís Companys i Acadèmia; ampliar la xarxa de carrils bici segregats per aquests dos carrers, sense afectar l’aparcament, o incrementar la dotació de places d’aparcament per a bicicletes i patinets a les zones properes als equipaments.
Els propers passos a seguir són la recollida i anàlisis de propostes del veïnat, respondre les consultes realitzades, fer una segona sessió de participació per acordar mesures i planificar les actuacions acordades.