La Paeria unifica la informació municipal i treballa per publicar-la en format reutilitzable al portal de Transparència

La Comissió Especial per la Transparència ha donat compte de diverses accions per donar compliment a les recomanacions d’Infoparticipa, segell de qualitat i transparència de la comunicació pública local

L’Ajuntament de Lleida està treballant en la unificació de la informació municipal, amb l’actualització de dades i estadístiques i l’agrupament per tipologies de gestió. La Comissió Especial per la Transparència ha explicat que aquesta acció dona resposta a les recomanacions i els criteris que aplica el Mapa Infoparticipa, que ja ha iniciat les avaluacions de la seva 10a edició. La informació relativa a l’exercici 2021 està recollida en un quadre de peticions amb una columna on s’especifica si és gestió de serveis públics, informació institucional i organitzativa, acció de govern, etc. El contingut també s’ha publicat en format excel.

D’acord amb el que estableix Infoparticipa, es mantenen els 52 indicadors aplicats en l’edició 2020, s’exigeixen nous aspectes i es fan recomanacions en les publicacions. Una d’elles és que “sempre que sigui possible es mostraran les dades en format reutilitzable”. En aquest sentit, la Paeria està procedint a les actualitzacions i revisions de la informació que hi ha al Portal de Transparència i al web de l’Ajuntament de Lleida per atendre a aquesta recomanació. El format reutilitzable comporta una millora qualitativa dels estàndards de transparència que permet que les administracions promoguin la connexió entre si i que la societat hi afegeixi valor alhora que n’obté beneficis.

Igualment, l’Ajuntament continua avançant en l’actualització de diversos apartats vinculats al Portal de Transparència. El Registre de grups d’interès té la documentació publicada al dia, amb allò que s’ha aprovat. S’ha publicat a “ Memòries i documents dels projectes normatius en curs” la documentació relacionada amb l’aprovació inicial del Reglament Orgànic Municipal (ROM). I s’ha actualitzat l’espai Covid amb la informació que fa referència als drets d’alcaldia i acords del Ple municipal.
La Comissió també ha donat compte d’altres punts, com que ja es dona compliment a una de les qüestions que plantejava el Síndic de Greuges perquè la persona que demani accés a informació pública rebi la comunicació de recepció de la petició. També s’ha renovat el contingut relatiu amb els regals institucionals, que inclou tot el material rebut durant el 2021.

Proposta de resolució del Comú de Lleida per millorar la transparència de la Paeria
El grup municipal del Comú de Lleida ha presentat una proposta de resolució per millorar la transparència de la Paeria publicant els decrets de la Corporació. El document acorda publicar com a mínim al web la relació de Decrets dictats pels diferents òrgans (indicant número, òrgan que l’emet i títol). També s’analitzarà l’opció de penjar en línia els decrets relacionats amb anterioritat al 2022 i com a mínim dels 5 anys anteriors. A més, s’afegiran els convenis del 2019, 2020 i 2021 i els successius que es vagin signant, amb el nom del beneficiari, la data de la signatura i l’import segons conveni.