El servei d’assistència per a la tramitació electrònica de la Paeria obté un excel·lent en la valoració dels usuaris

Des que l’OAC 360 es va posar en marxa a mitjans de desembre i fins al 31 de gener, el servei ha realitzat prop de 1.500 assistències, ateses majoritàriament en horari de matí

El servei d’assistència que l’Ajuntament ofereix per a la tramitació electrònica obté un excel·lent en la valoració que fan els i les usuàries en les sis primeres setmanes que fa que el servei està en funcionament. Des que es va iniciar, a mitjans de desembre i fins al 31 de gener, l’avaluació que s’ha fet ha tingut el resultat d’un 4,7 sobre 5. En aquest període, s’han realitzat 1.473 assistències. L’OAC 360 és un servei gratuït que acompanya i ajuda la ciutadania en la tramitació telemàtica. S’adreça a la població en general, encara que també en poden fer ús empreses o entitats que hagin de vincular-se amb l’Ajuntament a través de l’oficina virtual i necessitin un cop de mà o resoldre dubtes en l’ús de la seu electrònica del portal web municipal. El telèfon de l’OAC 360 és el 973 93 02 47, disponible de dilluns a divendres, en horari ininterromput de 08 a 20 h. La majoria d’assistències s’han fet en horari de matí, el 80 %, i el 20% restant, en franja de tarda. També es pot adreçar la consulta per correu electrònic a oac360@paeria.cat.

A més, hi ha l’opció per demanar que te truquin, si així ho prefereix la persona usuària. En aquest darrer cas, hi ha el ‘Truca’m Locució’ en què es marca el número 0 perquè te tornin la trucada o el ‘Truca’m web’, en què s’omple un formulari en línia per determinar quan es vol rebre la comunicació. S’ha de dir que 1 de cada 5 assistències es resol mitjançant la petició que es truqui per part del servei d’assistència: Un 13% amb ‘Truca’m Locució’ i quasi un 5% amb ‘Truca’m web’.

L’atenció de l’OAC 360 es fa a través d’un equip de professionals que dona suport a l’hora de gestionar algun tràmit, com demanar una cita prèvia; l’alta, canvi o baixa del padró; instal·lar el certificat digital; accedir a una subvenció, etc. Hi ha trucades de resolució fàcil que poden ser ateses de manera externa i n’hi ha d’altres que s’han d’atendre d’una manera més concreta a personal municipal.

La tinent d’alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, ha explicat que el servei pretén que la ciutadania rebi un atenció més àgil i de qualitat, alhora que se li dona més autonomia perquè pugui gestionar els seus tràmits personals. Així, s’aconsegueix descongestionar part de les peticions que es fan demanant informació per acompanyar la persona usuària en determinats tràmits, més o menys habituals, i perquè es familiaritzin amb la tramitació en línia. La tinent d'alcalde ha explicat que el que es vol aconseguir és que la ciutadania tingui un suport a l’hora de fer els tràmits. "Per tant, estem capacitant-la i ajudant en la bretxa digital", ha assegurat. També ha remarcat que un altre dels objectius d'aquest servei, així com d'altres que s'han impulsat o s'estan treballant a l'Ajuntament, és atansar l’administració a la ciutadania i facilitar la tramitació de la documentació, amb transparència i simplificació administrativa.