La Paeria i Ponent Coopera treballen en la 2a edició del “Fem Coop”
A la primera edició es van crear quatre cooperatives: La Maleta Creativa, La Magrana, Ponte Lana i Obrint PortesEl projecte impulsa l’emprenedoria i l’autoocupació dels joves mitjançant la creació de cooperatives que fomentin valors de justícia social, consum responsable, sostenibilitat i que proposin solucions innovadores pels reptes socials d’avui dia
A la primera edició es van crear quatre cooperatives: La Maleta Creativa, La Magrana, Ponte Lana i Obrint PortesEl projecte impulsa l’emprenedoria i l’autoocupació dels joves mitjançant la creació de cooperatives que fomentin valors de justícia social, consum responsable, sostenibilitat i que proposin solucions innovadores pels reptes socials d’avui dia
L’Ajuntament de Lleida i Ponent Coopera treballen en la segona edició del “Fem Coop”, un projecte que pretén impulsar l’emprenedoria i l’autoocupació dels joves mitjançant la creació de cooperatives que fomentin valors de justícia social, consum responsable, sostenibilitat i que proposin solucions innovadores pels reptes socials d’avui dia. En la primera edició es van crear quatre cooperatives: La Maleta Creativa, La Magrana, Ponte Lana i Obrint Portes
El regidor de Joventut, Festes, Tradicions i Esports, Ignasi Amor, ha mantingut una reunió de treball amb els serveis tècnics de Lleida Jove i els responsables de Ponent Coopera per preparar la segona edició del “Fem Coop”, la convocatòria de la qual es preveu que s’obri properament.
“Fem Coop”, que és un projecte prioritari per a la Paeria, és una iniciativa pionera a Lleida per donar suport a la població jove perquè puguin tenir un futur millor i retenir talent. Consta d’una formació pràctica adreçada a joves de 18 a 35 anys interessats/des en crear una cooperativa i de finançament en forma d’ajuts directes a aquelles cooperatives de nova creació que hi vulguin optar.
L'objectiu final és que els joves coneguin els principis i valors del cooperativisme, com funciona una cooperativa, quin tipus de cooperatives hi ha, com es constitueix, finançament, nocions de màrqueting i publicitat i que detectin necessitats reals de la ciutat de Lleida per redactar un pla d'empresa realista que doni resposta a aquestes necessitats.