La II Fira de la Contractació Pública de Lleida oferirà contractes per valor de 20,5 milions d'euros
La iniciativa s'amplia a tres dies i es farà del 22 al 24 de febrer, amb xerrades informatives per introduir cada àmbit i trobades virtuals entre empreses i tècnics municipalsLa plataforma virtual posa a l’abast dels potencials proveïdors de la Paeria la possibilitat d’accedir a 107 contractes de tots els àmbits municipals
La iniciativa s'amplia a tres dies i es farà del 22 al 24 de febrer, amb xerrades informatives per introduir cada àmbit i trobades virtuals entre empreses i tècnics municipalsLa plataforma virtual posa a l’abast dels potencials proveïdors de la Paeria la possibilitat d’accedir a 107 contractes de tots els àmbits municipals
L’Ajuntament de Lleida, en col·laboració amb Fira de Lleida, ha convocat la 2a edició de la Fira de Contractació Pública Municipal, una plataforma virtual que posa a l’abast de les empreses la possibilitat d’accedir a 107 contractes municipals valorats globalment en 20.448.244,78 €. Aquests contractes es vehicularan a través de quatre eixos: Governança i excel·lència operativa; Imatge, projecció i promoció de la ciutat; Igualtat, diversitat i inclusió social, i Emergència climàtica, ambiental i sanitària. La fira se celebrarà sota el paraigües del saló Municipàlia.
Nascuda l’any passat, la fira –oberta a tot el món empresarial– es planteja com un espai de trobada virtual per promoure una contractació pública sostenible, transparent i accessible a petites i mitjanes empreses, i a empreses locals, emprenedores i innovadores. També pretén ser la porta d'entrada a idees i solucions innovadores que aportin eficiència social i ambiental en la prestació de serveis a la ciutadania i resolguin els reptes i necessitats per crear una ciutat sostenible.
La jornada central de la fira virtual es farà el matí del 22 de febrer, i constarà de tres parts: la presentació de cada eix per part d’un regidor o regidora de l’Ajuntament, l’exposició d’una solució innovadora per part d’una empresa de cadascun dels quatre àmbits, i l’espai virtual de trobada entre les empreses i els tècnics de l’Ajuntament -sempre amb cita prèvia- per facilitar més informació respecte a contractes específics. Aquestes trobades, que tindran una durada de 30 minuts, es podran fer també els dies 23 i 24 de febrer.
Les empreses que desitgin més informació d’algun contracte i vulguin presentar les seves solucions i serveis poden demanar cita entre el 17 de febrer i el 21 de febrer (fins a les 12 h) per fer una videoconferència online amb els tècnics municipals. Cal sol·licitar les trobades a través del web de Municipàlia https://firadelleida.com/municipalia/ca/contractacio/. En aquest web es poden consultar ja les fitxes corresponents a les 107 adjudicacions d’obres, equipaments i serveis.
El web, doncs, permetrà consultar el programa de la jornada del dia 22 de febrer, accedir a la relació dels 107 contractes i establir trobades virtuals amb els tècnics responsables de cada contracte. En cadascun dels 4 eixos figurarà la fitxa corresponent a cada contracte, el pressupost, la durada de la licitació, característiques tècniques, ODS i clàusules socials.
La tinenta d'alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, ha afirmat que la Fira de Contractació Pública Municipal, “un projecte que representa la transparència, el bon govern i l’ètica dins l’Administració pública”, suposa la consolidació de la iniciativa, iniciada l’any passat “amb molt èxit” i que seguirà essent virtual per les actuals circumstàncies sanitàries. Freixanet ha definit la fira com un “espai de trobada adreçat a que l’Ajuntament de Lleida sigui un aparador d’una contractació pública sostenible, transparent, accessible i que impulsi la participació de les petites empreses del territori”.
La regidora municipal ha indicat que un altre objectiu de la fira és la innovació, i en aquest sentit ha recordat que el programa d’actes inclourà la presentació de projectes innovadors que aporten eficiència social i ambiental.
Com a novetat d’aquesta segona edició, Freixanet ha destacat que s’han ampliat d’un a tres el nombre de dies destinats a les cites virtuals entre empresaris i tècnics municipals, que la presentació dels diferents eixos temàtics per part dels regidors responsables es farà de manera presencial i en directe (via streaming) des de La Llotja, i que la quantitat de contractes oferts ha passat de 84 a 107 respecte a l’any passat, el que ha suposat que el pressupost global dels contractes passés dels 7.105.195 € del 2021 als 20.448.244,78 € d’enguany.
Finalment, la tinent d’alcalde ha citat alguns dels projectes que sortiran a licitació, com són l’assistència als fons Next Generation, l’Oficina de la Dada, la Campanya de Suport al Comerç, el Control de Plagues a Coloms, el Manteniment d’Espais Públics, la Dinamització de Centres Sènior, la Deixalleria Municipal o els projectes de la Seu Vella i la Plaça Sant Joan.
Els quatre eixos temàtics
De la seva banda, el tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica i Emprenedoria, Paco Cerdà, ha explicat els continguts dels 4 eixos temàtics del saló.
L’Eix de Governança i excel·lència operativa ofereix 19 contractes per un valor de 658.138,93 €. Implica als àmbits de Comunicació, Economia, Informàtica i Serveis Tecnològics, Protocol, Recursos humans i Participació.
L’Eix d’Imatge, projecció i promoció de la ciutat inclou 55 contractes per un valor de 11.768.751,09 €. Aplega els àmbits de Ciutat i Cultura, Consum, Comerç i Mercats, Esports, Festes i Tradicions, Guardia Urbana, Ocupació, Serveis Urbans i Horta.
A l’Eix d’Igualtat, diversitat i inclusió social es presenten 18 contractes per un valor de 6.371.700 €. Està associat als departaments de Serveis Socials i inclusió.
Finalment, a l’Eix d’Emergència climàtica, ambiental i sanitària trobem 15 contractes per valor de 1.649.654,76 €. Correspon als àmbits de Medi i Transició Ecològica i Salut Pública.
El director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha recordat que la Fira de Contractació Pública Municipal se celebrarà sota el paraigües de Municipàlia, fira de referència en l’àmbit dels serveis i equipaments municipals. En aquest sentit, ha explicat que les empreses interessades podran accedir a la fira a través del web de Municipàlia i que Fira de Lleida disposa d’una base de dades d’empreses del sector i una plataforma d’interacció telemàtica que permetrà implicar a un gran nombre d’empreses de Lleida i de la resta de l’Estat.
Més informació: https://firadelleida.com/municipalia/ca/contractacio/