Lleida s’incorpora a la xarxa de Destins de Turisme Intel·ligent

Turisme de Lleida ha dut a terme les accions necessàries perquè la Paeria s’incorpori a aquesta xarxa, que compta amb 483 membres

La ciutat de Lleida s’incorpora a través de la Paeria com a membre de la Xarxa de Destins de Turisme Intel·ligent de la Secretaria d’Estat de Turisme. Les destinacions de turisme intel·ligent (DTI) tenen el seu origen en el Pla Nacional i Integral de Turisme, que recull des de l’any 2015 un nou model de gestió turística d’acord a les demandes del context mundial i en un entorn marcat per transformacions estructurals a gran escala i per l’essencial component tecnològic.

Turisme de Lleida ha dut a terme les accions necessàries perquè l’Ajuntament de Lleida s’incorpori a aquesta xarxa, que compta amb 483 membres, dels quals 328 són destinacions, 63 són membres institucionals, 89 són membres col·laboradors i 3 observadors.

Un cop incorporats a la xarxa, s’inicia el compromís d’iniciar a curt termini la conversió de Lleida en Destinació Turística Intel·ligent segons la metodologia de la Secretaria d’Estat de Turisme.

Les destinacions turístiques que s’incorporen a la Xarxa DTI són ciutats o ens innovadors consolidats sobre una infraestructura tecnològica d’avantguarda que garanteix el desenvolupament sostenible del territori turístic. També els caracteritza una priorització de l’accessibilitat per a totes les persones que permeti la interacció i la integració dels visitants amb l’entorn. Al final, l’experiència turística gaudeix d’un notable increment en termes de qualitat i una clara repercussió positiva en la qualitat de vida de les persones que viuen a les diferents destinacions.

La xarxa, constituïda inicialment amb 47 membres titulars i 10 institucions, va néixer amb l’objectiu de promoure un nou marc de referència per a consolidar la competitivitat del model turístic espanyol. Aquest objectiu a dia d’avui és una realitat, havent-se consolidat el model de destinacions turístiques intel·ligents, tant a nivell nacional com internacional, al mateix temps que la Xarxa DTI s’ha convertit en un nexe d’unió del sector turístic publico-privat, en el qual gestors de destinacions, institucions i empreses comparteixen coneixement, casos d’èxit i bones pràctiques.