<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/36475>>.

Miquel Pueyo destaca l’aposta municipal per Torreblanca-Quatre Pilans per atreure i retenir empreses a Lleida

Es presenta l'estudi sobre la deslocalització d’empreses de les comarques de Lleida, encarregat per la Cambra de Comerç

Es presenta l'estudi sobre la deslocalització d’empreses de les comarques de Lleida, encarregat per la Cambra de Comerç

El paer en cap, Miquel Pueyo, ha destacat la seva aposta pel polígon de Torreblanca-Quatre Pilans per atreure i retenir empreses en la presentació de l’estudi de la Cambra de Comerç sobre deslocalització a Lleida. Per fer front a aquesta problemàtica, l’alcalde ha remarcat que calen canvis en el marc legal que facilitin la implantació d’empreses i ha assenyalat que és necessari, a més, debatre el paper de la capitalitat de Barcelona en el trasllat de companyies. 

La benvinguda a la presentació de l’estudi, celebrada al Campus de Cappont de la UdL, ha anat a càrrec de Jaume Saltó, president de la Cambra de Comerç de Lleida; Jaume Puy, rector de la Universitat de Lleida; Joan Talarn, president de la Diputació de Lleida; i del paer en cap.

L'informe sobre la deslocalització d’empreses de les comarques de Lleida ha estat elaborat per Jordi Moreno, investigador del Departament d’Administració d’Empreses de la UdL, Andrei Boar, investigador de l’Observatori de Sostenibilitat de la UPF-BSM, i Oriol Montanyà director de l’Observatori de Sostenibilitat de la UPF-BSM.

Solucions plantejades

El treball planteja algunes solucions estratègiques. Entre altres són:
-millorar les infraestructures (aconseguint una connexió amb els corredors ferroviaris i donant nous usos a l’aeroport de Lleida-Alguaire); afavorir l’agilitat administrativa (a través d’una ‘finestreta única’ d’atenció a emprenedors); crear un pol d’atracció d’inversions (amb polígons especialitzats en el sector agroalimentari i fomentant la col·laboració entre universitat i empresa); i prestigiar l’emprenedor i l’empresa (mitjançant un pla de comunicació ambiciós que posi en valor els beneficis que aporta l’economia productiva al benestar del conjunt de la societat lleidatana).