Turisme de Lleida presenta la plataforma web Turisme 360 a la fira B-Travel de Barcelona
Aquesta nova eina per a la promoció turística de Lleida es difondrà aquest cap de setmana en la primera edició normalitzada del saló després de la pandèmiaTurisme de Lleida organitza en aquesta fira el sorteig de 3 caps de setmana a la ciutat per a dues persones amb pernoctació, gastronomia i activitats
Aquesta nova eina per a la promoció turística de Lleida es difondrà aquest cap de setmana en la primera edició normalitzada del saló després de la pandèmiaTurisme de Lleida organitza en aquesta fira el sorteig de 3 caps de setmana a la ciutat per a dues persones amb pernoctació, gastronomia i activitats
El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha presentat avui la plataforma web Turisme 360 de Turisme de Lleida que es difondrà, aquest cap de setmana, a la fira B-Travel a Barcelona. Cerdà ha explicat que Turisme de Lleida ocuparà un dels taulells d'aquest saló, que l'any 2019, previ a la pandèmia, va assolir el rècord de visitants amb 30.000 persones i que enguany recupera la normalitat després de l'impacte de la pandèmia. La presència de Lleida a la fira servirà per presentar els atractius de la ciutat i aquesta nova eina per a la promoció turística.
En el decurs de la presentació s'ha pogut veure en directe quin és el funcionament d'aquesta nova eina telemàtica, que també tindrà format d'app, que es presentarà pròximament. La plataforma Turisme 360 és una pàgina web en constant actualització de continguts basats en els productes, recursos, activitats i atractius turístics de Lleida, pensada perquè qualsevol persona pugui confeccionar-se una estada a mida, sigui en una escapada d'un dia o en períodes més llargs.
La web està preparada per oferir una àmplia carta d'activitats i recursos que permeten programar visites de turisme patrimonial, cultural o de natura, experiències interactives a la ciutat i el seu entorn, visites guiades, pernoctacions, rutes gastronòmiques, conèixer cellers, etc. El sistema s'actualitza de forma constant per a crear un catàleg singular d'activitats i poder fer fins i tot reserves amb el suport de guies virtuals i vídeos amb visió de 360º. Així ho ha anat detallant el president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà.
Per tal de promocionar la ciutat i aquesta nova eina, Turisme de Lleida organitza un sorteig entre totes les persones assistents a la fira. El premi consisteix en 3 caps de setmana a Lleida, per a dues persones, durant els quals es podrà gaudir d'una nit d'hotel amb esmorzar inclòs, un menú gastronòmic per a dues persones en un dels restaurants que participen en la campanya de promoció gastronòmica de Turisme, una visita guiada "City Tour per Lleida" per a dues persones i l'entrada als dos principals monuments de la ciutat: la Seu Vella i el Castell dels Templers de Gardeny. El premi es podrà fer anar en una data que es pactarà entre les persones guanyadores i Turisme de Lleida.
Per a poder participar en el concurs només caldrà descarregar-se el codi QR que porta a la pàgina web de la plataforma Turisme 360 i a un vídeo promocional i registrar-s'hi.
La presentació d'avui dona el tret de sortida a una eina amb moltes possibilitats per a la promoció d'elements patrimonials, com la Seu Vella i el Castell de Gardeny. La plataforma és capaç d'apropar a la societat espais llunyans, per conèixer i viure diferents emplaçaments d'interès turístic sense la necessitat d'accedir-hi físicament. D'aquesta manera, la plataforma Turisme 360 i la seva app representen un salt en l'ús de la tecnologia mòbil per multiplicar la informació i fer visibles i accessibles tots els recursos d'interès turístic, senzillament apuntant un dispositiu com una tauleta o un smartphone cap a l'espai que ens desperta aquesta atracció.
D'aquesta manera, es poden generar, per exemple, noves experiències que connectin el món real amb elements de realitat virtual i augmentada. Una perspectiva única que atorga valor afegit i millora la interpretació dels recursos turístics essencials de Lleida com poden ser la mateixa floració a l'Horta de Lleida, les vinyes dels cellers de la DO Costers del Segre o la via verda del riu Segre.
A presentació hi ha assistit també el CEO de Semic, Álvaro Perera, l'empresa que ha desenvolupat aquesta tecnologia que es presenta ara en forma de web i ben aviat en forma d'app. Perera ha afirmat que "és una eina puntera en l'àmbit estatal en l'àmbit de la planificació de rutes i constitueix una base molt escalable que permet l'actualització continua de continguts".
Lleida, a la primera B-Travel presencial post pandèmia
La ciutat de Lleida a través de Turisme de Lleida tindrà presència durant els tres dies de la fira B-Travel, que és el saló més rellevant del sector a Catalunya. L'objectiu és incentivar els viatges a Lleida entre el públic català i específicament en el mercat de Barcelona i la seva àrea d'influència, que són un important segment emissor per a la destinació de Lleida.
L'espai de Lleida a la B-Travel, els dies 1, 2 i 3 d'abril, està ubicat a l'estand de l'Agència Catalana de Turisme i oferirà informació sobre la vasta oferta de la ciutat en turisme cultural, natural i gastronòmic. Des del Turó de la Seu Vella, passant pel Castell de Gardeny, el Museu de Lleida, el Museu Morera, el dipòsit de l'aigua del segle XVIII, les restes arqueològiques, l'oferta gastronòmica i enològica i la singularitat i la potencialitat de l'Horta de Lleida com a entorn natural per a experiències familiars, naturals i sostenibles. També s'hi informarà sobre el calendari d'activitats festives i lúdiques que caracteritzen la ciutat, sobretot al mes de maig.
A més, Turisme de Lleida farà promoció dels 17 restaurants de la ciutat que participen en la campanya de gastronomia que convida a gaudir de dos menús singulars:
• Menú 'CARAGOLADA A LLEIDA' que inclou els caragols i se centra en la cuina de carns, peixos i verdures a la brasa, a la graella o altres formes de cocció pròpies de la cuina més tradicional.
• Menú 'CUINES DE LLEIDA' elaborats amb productes de proximitat amb qualsevol estil o tècnica de cuina, tradicional o de nova creació.
L'edició 2022 de la fira B-Travel recupera aquest any el format presencial habitual després del període de pandèmia. Comptarà amb la presència de 100 expositors directes, en representació de més de 500 empreses, en 6.500 metres quadrats de superfície expositiva. En aquest sentit, Paco Cerdà ha dit que "Turisme de Lleida té vocació de destinació prioritària i, si volem assolir aquest objectiu, hem de treballar en col·laboracions perquè la competència és molt potent".
Es tracta d'un punt de trobada d'experiències i turisme de qualitat que aglutina una àmplia mostra de destinacions nacionals i internacionals perquè famílies i viatgers organitzin les seves pròximes vacances en un moment en què s'obren de nou grans oportunitats per viatjar.