El Patronat de la Fundació Inform es reuneix a la Seu Vella per fer balanç de la gestió del 2021
L’ens, format per 18 ajuntaments i entitats catalanes, treballa cercant estratègies innovadores i projectes formatius per facilitar la inserció laboral i la millora contínua de diferents col·lectius
El regidor d’Ocupació i Responsabilitat Social de l’Ajuntament de Lleida, i president de l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO), David Melé, juntament amb Blanca Padrós, tinenta d’alcalde de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, presidenta de la Fundació Inform, han presidit la reunió del Patronat que es va celebrar a la Seu Vella de Lleida.
La Reunió del Patronat organitzada per l’ IMO, entitat que gestiona el programa SEFED (Simulació d’Empreses amb Finalitats Educatives) a Lleida, es va completar amb una visita guiada al conjunt monumental de la Seu Vella a carrer Joan Baigol, director del consorci del Turó.
Entre altres temes, durant la reunió es va aprovar els balanços d’activitat, econòmic i social de l’exercici 2021, potestat que pertoca exclusivament al Patronat, la memòria d’activitats i la gestió econòmica del patrimoni 2021.
Tant David Melé com Blanca Padrós, van destacar el bon funcionament del programa SEFED i els bons resultats en l’àmbit de la inserció laboral que cada any s’aconsegueixen un cop finalitzada la formació laboral i les practiques en les empreses.
La Fundació Inform, amb seu a Sant Pere de Ribes, està formada per 18 ajuntaments i entitats de tot Catalunya pertanyents a municipis interessats a cercar estratègies innovadores i tirar endavant la gestió de programes i projectes de formació, que intenten donar resposta a les necessitats de la població. Creen, consoliden i transfereixen productes formatius que faciliten la inserció laboral i la millora contínua de diferents col·lectius.
Inform gestiona el Programa SEFED (simulació d’empresa) subvencionat pel Servei d’ocupació de Catalunya. L’Ajuntament de Lleida gestiona aquest programa a través de l’Institut Municipal d’Ocupació des de l’any 1994. En les accions formatives, certificats de professionalitat de nivell II de l’àmbit de l’administració, s’hi reprodueixen situacions laborals reals com per exemple la metodologia d’aprenentatge. Per aconseguir-ho, el centre adopta la distribució d’una oficina administrativa, en què es reprodueixen els circuits, les relacions i el moviment de documents administratius habituals. Hi ha una xarxa d’empreses simulades arreu del món amb les quals s’estableix una relació comercial.