Lleida Expo Tren clou amb un bon balanç comercial
Supera els 10.000 visitants, amb un increment del públic “professional” i un alt grau de satisfacció per part dels expositors El 2023 s’habilitarà un sistema de venda digital anticipada d’entrades per evitar cues Paco Cerdà diu que l’èxit d’aquesta edició rau en la combinació de factors com “l’excel·lent organització, el caràcter professional i el seu tarannà lúdic, contextualitzat en un cap de setmana de maig ple d’activitats”
Fi de trajecte per a l’11a edició de Lleida Expo Tren (Saló del Modelisme i el Lleure Ferroviari) amb un “molt bon balanç comercial i un alt grau de satisfacció per part dels expositors, tots els quals han manifestat la seva intenció de repetir”, segons ha manifestat Raül Valls, organitzador del saló, després que aquest hagi tancat portes.
Valls ha explicat que “enguany hem registrat un increment de visitants aficionats al modelisme, que conformen un públic molt fidel, el qual s’ha traduït en un alt volum de negoci, mentre que pel que fa al públic més generalista hi ha hagut una lleugera davallada, d’aproximadament d’un 15%, respecte als 12.000 visitants de la darrera edició. “Segurament, part d’aquest públic, format per famílies i gent curiosa que ve a admirar les maquetes, ha aprofitat aquest cap de setmana de bon temps per fer una sortida a la platja o a qualsevol altre lloc”.
Raül Valls també ha afirmat que s’han detectat grups de visitants de diverses comunitats de l’Estat i de països com França, i que de cara a l’any vinent s’habilitarà un sistema digital de venda anticipada d’entrades per tal d’evitar les cues que es van formar el matí del dissabte, alhora que es reforçarà la promoció europea “per portar maquetes espectaculars i exclusives de grans clubs de modelisme d’altres països”. L’organitzador del saló ha posat en valor el plantejament de Lleida Expo Tren, una trobada que combina muntatges espectaculars i estands comercials, “ja que respon a un model de saló amb molt futur, el de la fira-espectacle”.
Respecte a les causes del descens de visitants generalistes, Valls ha explicat que “per un costat, el saló té una part important de públic d’una certa edat que encara és reticent a les concentracions de gent pel tema de la pandèmia i, de l’altre, el canvi de dates de març a maig, motivat per l’ocupació del Pavelló 4 pel Pla Iglú, ha estat un factor desfavorable”. Valls està segur que l’any vinent, quan el saló es porti a terme en les dates habituals, les xifres de visitants tornaran a ser les del 2019. “El mes de març és el millor mes per fer la fira, ja que els fabricants de material de modelisme ferroviari enllesteixen les seves novetats el mes de febrer i el mes següent, que és quan es fan les grans fires europees del sector, és l’ideal per llançar-les al mercat”.
Per una altra part, Vidal Vidal, director dels Serveis Territorials d'Empresa i Treball a Lleida, ha afirmat que els patrons de Fira de Lleida –Ajuntament, Diputació, Generalitat i Cambra— valoren molt positivament l’impacte comercial i turístic sobre el territori de Lleida Expo Tren, “un esdeveniment que, només pel que fa als organitzadors i participants professionals acreditats, comporta que més de 400 persones es quedin a Lleida durant una o dues nits, omplint hotels i restaurants i fent compres”.
Vidal també ha incidit en el fet que “el canvi obligat de dates de Lleida Expo Tren d’enguany demostra un cop més que Lleida necessita urgentment un edifici per acollir les persones sense sostre, com les allotjades al Pla Iglú; si l’any vinent podem disposar de l’Alberg de Pardinyes, això ens permetrà tornar a les dates habituals del saló”.
Paco Cerdà, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Lleida, ha asseverat que l’èxit d’aquesta edició de Lleida Expo Tren, “una fira de referència a Europa en l’àmbit del maquetisme de trens”, rau en la combinació de factors com “l’excel·lent organització, el caràcter professional i el seu tarannà lúdic, contextualitzat en un cap de setmana de maig ple d’activitats”.
Lleida Expo Tren, la mostra internacional anual dedicada al lleure i el modelisme ferroviari més important de l’Estat espanyol i del sud d’Europa, s’ha celebrat aquest cap de setmana en els pavellons 3 i 4 de Fira de Lleida amb 80 expositors “lúdics” i 48 expositors comercials procedents de l’Estat espanyol, Alemanya, Àustria, França, Japó i Suïssa. El saló ha comptat amb 42 maquetes i 30 clubs i associacions, i ha aplegat uns 500 participants professionals acreditats, entre expositors i el personal que té cura de les maquetes.
El saló està organitzat per la revista Más Tren, amb el suport de Fira de Lleida i l’Ajuntament de Lleida.