Turisme de Lleida presenta projectes per valor de més de 6 milions d’euros a les convocatòries de la Estrategia de Sostenibilidad Turística en Destino
En total són 23 projectes repartits en les dues convocatòries de la Secretaría de Estado de Turismo del Ministerior de Industria, Comercio y Turismo
El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha presidit la reunió del Consell Rector de l’organisme de promoció turística de la Paeria en què s’ha informat dels comptes de l’exercici 2021 i de diferents altres aspectes que formen part de l’actualitat de l’organisme.
En el decurs del Consell Rector de Turisme de Lleida s’ha informat les propostes que ha presentant Turisme de Lleida a les dues convocatòries que, en el marc de la Estrategia de Sostenibilidad Turística en Destino, impulsa la Secretaría de Estado de Turismo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo. D’una banda, el projecte “Paisatges naturals i agraris de Lleida. Una proposta de destí turístic sostenible” de la convocatòria ordinària 2022 i amb una inversió global del pla de més de 2’4 milions d’euros. D’altra banda, el projecte “Lleida, la ciutat dels dos turons” presentant a la convocatòria extraordinària 2022 de Plans de Sostenibilitat Turística en Destí, i un pressupost de gairebé 3 milions d’euros. En total i en dues convocatòries, 23 projectes, valorats en més de 6 milions d’euros.
La reunió del consell rector de Turisme de Lleida també ha servit per a informar de l’estratègia de comunicació que es va seguir l’any 2021 mentre anaven evolucionant les diferents alertes i recomanacions sanitàries per la pandèmia per COVID. Cerdà ha afirmat que “malgrat el context canviant, la comunicació ha estat una de les nostres prioritats i l’hem treballada dirigint-nos als indrets i públics diana que ens han semblat més idonis a l’hora de treure’n el major rendiment”. En aquesta línia i en una aposta per la captació de turisme familiar, slow i sostenible, es va treballar de cara els mercats prioritaris, pròxims: l'Estat Espanyol, Catalunya i prioritàriament Catalunya Central i també sud de França, mentre, en paral·lel, es cuidava la comunicació amb els mitjans locals.
Cerdà ha exposat davant dels membres del Consell Rector que, en termes de difusió i promoció de la ciutat de Lleida “hi ha la necessitat urgent de disposar d’una marca de ciutat que licitarem aquest mateix mandat, en línia amb el que ens digui el pla estratègic amb horitzó 2025”. El president de Turisme de Lleida ha volgut subratllar que Lleida “no pot passar un dia més sense desenvolupar una marca turística que ha de néixer i ha de ser gestionada des del consens, amb la complicitat de tots els grups polítics, la universitat i els agents del sistema turístic de la ciutat”.
El Consell Rector també ha pogut conèixer de primera mà l’estudi sobre “Mobilitat Turística Sostenible” que va encarregar Turisme de Lleida en el marc l’Operació 5 de Turisme de Lleida, com a soci beneficiari del projecte Inno4agro. Un estudi que proposa un canvi de model que porta a la destinació, nous models de negoci, nous segments de visitants, protegeix la biodiversitat i en consolida el prestigi. En aquest sentit, el carsharing i el bicisharing són apostes clares per a contribuir a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania, perquè se’n deriven beneficis econòmics, socials i clínics.