Alumnes de l’IES Manuel de Montsuar crearan la pròxima vídeo càpsula del projecte Posa’t en on!
Han guanyat el premi del concurs, organitzat per l’àrea de Salut de la Paeria, un projecte educatiu per promoure un pensament crític sobre les pantalles i potenciar el bon ús de la tecnologia digital
Han guanyat el premi del concurs, organitzat per l’àrea de Salut de la Paeria, un projecte educatiu per promoure un pensament crític sobre les pantalles i potenciar el bon ús de la tecnologia digital
L’alumnat de l’IES Manuel de Montsuar serà l’encarregat de crear una nova vídeo càpsula del projecte educatiu Posat’en on! El grup guanyador es posarà a treballar amb l’equip creatiu de Cactusoup perquè la setena proposta digital estigui enllestida per al curs 2022-2023. La tinent d’alcalde i regidora de Salut, Montse Pifarré, ha lliurat els diplomes de reconeixement als qui han participat en la convocatòria. Han estat nou propostes de dos centres participants, l’IES Manuel de Montsuar i el SIS Gínjol.
La tinent d’alcalde ha remarcat que els darrers anys s’ha posat de manifest la importància de fer un treball educatiu i un acompanyament als nois i noies sobre l’ús del seu mòbil personal per reflexionar entorn dels usos i conductes de risc. El propòsit d’aquesta iniciativa és fomentar habilitats i capacitats per viure en un entorn digital de manera positiva. Pifarré ha agraït la implicació del professorat en aquest tipus de programes educatius i també als i les professionals que treballen en aquest àmbit, per atendre les necessitats en el jovent vinculades a l’hiperconnexió, l’ús compulsiu, l’assetjament, etc. La regidora ha animat el jovent a continuar fent trobades presencials i activitats en espais de lleure i oci saludable, així com compartir moments vitals amb la família.
El concurs de vídeo càpsules s’inicia arran del programa Posat’ en on! perquè l’alumnat sigui conscient d’altres utilitats dels dispositius, més enllà de la socialització per xarxes, cerca d’informació o de visualització de productes audiovisuals. El concurs es dirigeix a alumnes d’entre 11 a 16 anys, per realitzar-lo durant el curs escolar i aportar idees i nous temes al programa. El premi del concurs permet conèixer el procés creatiu des que es genera la idea fins que es veu al vídeo.
Posa’t en on!
El projecte Posa't en ON!, en marxa des del 2018, està adreçat a alumnes de 1r d’ESO i als seus educadors/es perquè el puguin utilitzar a l’aula, però també està pensant per utilitzar-lo en espais d’educació no formal i, fins i tot, a les mateixes llars. El material dissenyat consta de sis vídeo-càpsules (quatre creades inicialment i dos més afegides amb el concurs) que plantegen diverses situacions de conflicte envers els usos de les pantalles. A través de la visualització d’aquestes càpsules, i d’una guia didàctica amb la proposta de sis activitats educatives per fer en grup, es pretén generar debat i reflexions sobre diversos temes que es proposen i sobre la utilització que es fa d’aquests dispositius. Es busca la motivació dels/les joves per parlar-ne, generar un pensament crític dels usos que en fan i promoure el bon ús educatiu, creatiu i responsable de les tecnologies com a part del seu desenvolupament personal.
Posa’t en ON! està disponible on-line a través de la pàgina web de la Regidoria de Salut i obert a tothom que en vulgui fer ús. El projecte compta amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, a través de la participació dels centres educatius, i l’empenta creativa de l’empresa Cactusoup que ha estat l’encarregada de dissenyar les vídeo-càpsules.
Aquest projecte innovador sobre els usos de les pantalles s’afegeix a l’oferta de programes educatius que desenvolupa l’Àrea de prevenció i intervenció en addiccions de l’Ajuntament de Lleida per promoure estils de vida saludables i de benestar entre els/les joves de la ciutat. Complementa programes com l’Aventura de la Vida i Órdago, per promoure hàbits saludables i habilitats per a la vida, Max a Escena per prevenció del consum de drogues i Max in Love que fa un abordatge de la sexualitat i l’afectivitat amb joves.