El Premi Batec celebra la 20a edició amb novetats en la temàtica i la participació
La tinent d'alcalde Sandra Castro ha explicat el nou enfocament, adreçat a centres educatius amb projectes comunitaris que contribueixin a la innovació educativa per a la transformació social El premi, biennal i dotat amb 7.000 euros, proposa quatre eixos estratègics: els ODS, l'educació intercultural, l'educació feminista i per a la Memòria Històrica
El Premi Batec a la innovació educativa per la transformació social celebra la 20a edició presentant un canvi d'enfocament en el qual es vol incidir en la participació i la temàtica. La tinent d'alcalde i regidora d'Educació, Sandra Castro, ha explicat quin és aquest nou impuls i orientació, alineat amb el concepte que l'educació és un factor decisiu de desenvolupament social, cultural, d'equitat i de cohesió. D'una banda, Castro ha indicat que la convocatòria vol posar en valor les experiències d'àmbit comunitari i que impliquin diversos centres i entitats o institucions. D'aquesta manera, s'adreça als centres educatius d’educació infantil, primària i secundària (obligatòria i postobligatòria), als docents i/o equips de docents perquè presentin projectes o experiències que hi hagin desenvolupat o propostes comunitàries. De l'altra, ha apuntat que la temàtica anirà canviant i s'adaptarà en l'actualitat del món educatiu. Han de ser experiències consolidades o en curs, dissenyades, implementades i avaluades des dels centres educatius. Alhora, s'han d'haver fet durant l'any de la convocatòria o no anterior a cinc anys abans.
Castro ha remarcat que la voluntat és visibilitzar la tasca que es fa en els projectes educatius com a motors de canvi i de transformació social i que es pugui treballar en xarxa perquè siguin inspiradors i transferibles per a la resta de centres educatius.
La temàtica serà lliure, però s'establiran uns eixos estratègics, valorant que les experiències incloguin actuacions d'èxit i indicadors d'avaluació alineats amb els objectius de les ciutats educadores. Els quatre eixos proposats per a la present edició, que estan pendent d'aprovació, són:
-Els Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) de l'Agenda 2030: propostes educatives per canviar el món.
-L'educació intercultural: la igualtat en drets, deures i oportunitats de les persones i el dret a la diferència en un marc de valors de convivència, promovent espais de relació i inclusió. També la promoció de l'ús de la llegua catalana en un marc plurilingüe com a element de cohesió social.
-L'educació feminista: per una educació que posi la construcció de les identitats personals i la diversitat de gènere i familiar al centre, que fomenti l'apoderament femení i la construcció de noves masculinitats.
-L'educació per a la Memòria Històrica: La característica principal de l'educació per la pau és ensenyar a viure d'una manera no-violenta i pacífica. Ajuda a afrontar els conflictes a partir d'uns valors indispensables com la justícia social, la igualtat, la cooperació, la solidaritat i el respecte. Incentivar l'educació en la memòria històrica és, a més, un element imprescindible per fomentar la sensibilització i la reflexió de l'alumnat envers els conflictes bèl·lics, els genocidis, els desplaçaments de refugiats i altres formes extremes de violència molt presents en l'actualitat.
Els Premis Batec són biennals a partir del 2022 i es dotaran de 7.000 euros que es repartiran d'acord amb el que s'estableixi a cada convocatòria. En l'actual, es destinaran 5.000 euros al primer premi i 2.000 per a un accèssit o projecte finalista. Es publicaran ambdós treballs.
La renovació de la convocatòria anirà acompanyada d'un nou disseny de la imatge que es difondrà tan bon punt s'aprovin les bases.
Castro ha remarcat que la voluntat és visibilitzar la tasca que es fa en els projectes educatius com a motors de canvi i de transformació social i que es pugui treballar en xarxa perquè siguin inspiradors i transferibles per a la resta de centres educatius.
La temàtica serà lliure, però s'establiran uns eixos estratègics, valorant que les experiències incloguin actuacions d'èxit i indicadors d'avaluació alineats amb els objectius de les ciutats educadores. Els quatre eixos proposats per a la present edició, que estan pendent d'aprovació, són:
-Els Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) de l'Agenda 2030: propostes educatives per canviar el món.
-L'educació intercultural: la igualtat en drets, deures i oportunitats de les persones i el dret a la diferència en un marc de valors de convivència, promovent espais de relació i inclusió. També la promoció de l'ús de la llegua catalana en un marc plurilingüe com a element de cohesió social.
-L'educació feminista: per una educació que posi la construcció de les identitats personals i la diversitat de gènere i familiar al centre, que fomenti l'apoderament femení i la construcció de noves masculinitats.
-L'educació per a la Memòria Històrica: La característica principal de l'educació per la pau és ensenyar a viure d'una manera no-violenta i pacífica. Ajuda a afrontar els conflictes a partir d'uns valors indispensables com la justícia social, la igualtat, la cooperació, la solidaritat i el respecte. Incentivar l'educació en la memòria històrica és, a més, un element imprescindible per fomentar la sensibilització i la reflexió de l'alumnat envers els conflictes bèl·lics, els genocidis, els desplaçaments de refugiats i altres formes extremes de violència molt presents en l'actualitat.
Els Premis Batec són biennals a partir del 2022 i es dotaran de 7.000 euros que es repartiran d'acord amb el que s'estableixi a cada convocatòria. En l'actual, es destinaran 5.000 euros al primer premi i 2.000 per a un accèssit o projecte finalista. Es publicaran ambdós treballs.
La renovació de la convocatòria anirà acompanyada d'un nou disseny de la imatge que es difondrà tan bon punt s'aprovin les bases.