Els grups decideixen deixar sobre la taula la licitació de la reforma integral del mercat de Ronda-Fleming

La regidoria de Mercats, que plantejava la concessió de l’equipament amb una inversió de més de 4 milions d’euros per part d’un operador privat, treballarà una nova proposta

La regidoria de Mercats, que plantejava la concessió de l’equipament amb una inversió de més de 4 milions d’euros per part d’un operador privat, treballarà una nova proposta

Els grups municipals i regidors no adscrits representats a la comissió informativa per les polítiques de la Gestió d’Economia, Presidència, Participació i Promoció Econòmica han decidit en la sessió d’avui deixar sobre la taula la licitació de la concessió demanial del mercat municipal de Ronda-Fleming per un període de 25 anys. El plec de condicions proposat incloïa la reforma i rehabilitació de l’edifici del mercat municipal i la seva posterior explotació comercial per part d’un operador privat, amb una inversió estimada entre 4 i 5 milions d’euros.

La setmana passada, va tenir lloc una comissió extraordinària en la qual es va tractar sobre la situació actual d’aquest equipament, que necessita d’una intervenció urgent, i de la proposta de concessió demanial. Després que l’expedient de d’aprovació del plec de condicions plantejat hagi quedat sobre la taula, la regidoria de Consum, Comerç i Mercats treballarà en una nova proposta per al mercat de Ronda-Fleming.

Aquest equipament, construït l’any 1985, està actiu parcialment, ja de les 28 parades inicials i 5 locals exteriors, estan únicament en funcionament 10 activitats: 6 parades i 4 locals.

Proposta de modificació de la plantilla de personal

La comissió informativa per les polítiques de la Gestió d’Economia, Presidència, Participació i Promoció Econòmica ha informat de la proposta de modificació de la plantilla de personal de la Paeria, en aplicació de la llei 20/21, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l’ocupació pública. La proposta preveu incorporar a la plantilla un total de 80 places (75 de funcionari i 5 de personal laboral), amb una modificació no suposa en cap cas un augment pressupostari atès que aquestes places es contemplen en el pressupost 2022 com a Personal interí de reforç.

L’expedient es basa en la memòria tècnica d’anàlisi de la plantilla, disponibilitat d’efectius i necessitats detectades de personal en nombre i perfil professional, elaborat per la responsable Coordinadora d’Innovació i Funció Pública de data 2 de maig de 2022 . Aquest informe inclou la creació a la plantilla de les places estructurals necessàries per al bon funcionament dels serveis municipals.

Per tant, es proposa la inclusió en la plantilla de funcionaris de 6 places mestre/a d'escola bressol; 17 de tècnic/a d'educació infantil; 1 de professor/a del conservatori; 2 de tècnic/a mitjana d'educació; 5 de conserge d'escola; 40 d'auxiliar administratiu; 1 de bibliotecari/ària; 2 de tècnic de grau mitjà; i 1 de sobrestant. Pel que fa al personal laboral, es contemplen 4 places de professor/a titular i 1 de tècnic especialista de l'escola d'Art Municipal. L’expedient compta també amb informes favorables de la Junta de Personal i el Comitè d’Empresa.

Licitacions

D’altra banda, durant la comissió també s’ha informat de l’aprovació de diversos plecs de clàusules per a la licitació del contracte de Serveis de dinamització dels centres sènior; pel contracte mixt de subministrament, obra i serveis de màquines expenedores de tiquets per la zona blava a Lleida; les obres del Projecte nous eixos de vianants, bicicletes i transport públic en els eixos bàsics dintre de l’actuació 2 projecte d’implantació d’una zona de baixes emissions i d’actuacions pel canvi modal a Lleida, en 7 lots; les obres del Projecte eix de carril bici i vianants d’accés al polígon i escoles dintre de l’actuació 3 projecte d’implantació d’una zona de baixes emissions i d’actuacions pel canvi modal a Lleida, en 4 lots.

Aquests tres últims expedients estan en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançats per la Unió Europea amb els fons Next Generation EU.

Comissió Especial de Comptes

A continuació de la sessió ordinària, els membres de la comissió s’han constituït com a Comissió Especial de Comptes, per tal d'informar favorablement el Compte General 2021 i sotmetre’l a informació pública pel termini de quinze dies.