L’Ajuntament de Lleida, guardonada per ser una de les empreses que acull més alumnes de FP dual
El Departament d’Educació de la Generalitat reconeix la seva contribució en la promoció d’aquest tipus de formació en un acte a l’Espai Cosmocaixa Barcelona
L’Ajuntament de Lleida ha rebut el reconeixement del Departament d’Educació de la Generalitat en ser una de les empreses que ha acollit a més alumnes de formació professional dual en els deu anys que hi ha implantat aquest tipus d’ensenyament a Catalunya.
Pepita Boixadera, cap de secció de Gestió de Centres de la Regidoria d’Educació, cooperació, Drets Civil i Feminismes, ha recollit l’obsequi de reconeixement en representació de la Paeria, durant l’acte que ha tingut lloc a l’Espai Cosmocaixa Barcelona per a commemorar la implantació d’aquests estudis.
La Paeria va començar aquest tipus de pràctiques l’any 2015. Es va iniciar amb els estudis del cicle superior de Tècnic en Educació Infantil a les escoles bressols. Posteriorment, es van incorporar altres estudis en altres departaments de l’Ajuntament de Lleida.
Actualment, realitzen pràctiques de formació dual 55 alumnes dels següents cicles formatius de formació professional: CFGS Administració i finances, CFGS Animació sociocultural i turística, CFGS Integració social, CFGS Educació infantil, CFGM Gestió administrativa i CFGS Edificació. Tots ells estan distribuïts pels departaments municipals d’Educació (35 a escoles bressols), Joventut, Serveis Socials, Urbanisme, Intervenció i Participació.
Aquest tipus de formació suposa que els alumnes realitzen diàriament unes hores de formació en el centre educatiu i unes altres de pràctiques en el centre de treball, que es regulen a través de convenis amb els centres educatius i amb els estudiants. Aquestes estan donats d’alta a la Seguretat Social i perceben una beca mensual per part de l’empresa. Les pràctiques es fan en el segon curs de cada cicle formatiu i duren tot un curs, amb la finalitat que l’alumne participi en la tasca laboral durant aquest període. Cada estudiant té un tutor d’empresa i un altre del centre, que duen a terme conjuntament el seguiment i l’avaluació. Prèviament, tots han passat una selecció per part del centre i l’empresa.
La valoració de l’experiència amb l’alumnat dual és molt positiva. Mentre l’alumne té l’oportunitat de dur a la pràctica les metodologies apreses al centre, l’Ajuntament es beneficia en incorporar a la seva activitat persones formades amb una formació actualitzada que compten amb les últimes novetats en metodologies i continguts.
També es valora molt positivament el treball conjunt amb els centres formatius per adaptar la formació de les alumnes a les necessitats dels diferents centres de pràctiques, de manera que la formació respon a les necessitats del món laboral.