El comerç del Centre Històric, Magraners, La Bordeta, Democràcia, Cardenal Remolins i Sant Antoni se suma a la campanya 'Compra i descobreix Catalunya'
En l'edició 2022, que comença avui, hi participen 33 municipis catalansLa iniciativa està organitzada per la Xarxa de barris antics amb projectes
El comerç del Centre Històric, Magraners, La Bordeta, Democràcia i Cardenal Remolins i aquest any, per primer cop, el carrer Sant Antoni se suma, des d'avui a la dotzena edició de la campanya 'Compra i descobreix Catalunya' amb l'objectiu de donar suport al petit comerç i promocionar el turisme local i de proximitat. La iniciativa està organitzada per la Xarxa de barris antics amb projectes, formada per un total de 33 municipis, i amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
Durant el mes de juny, les persones que comprin a les botigues adherides a la campanya, 150 establiments a Lleida, poden participar en el sorteig de premis per visitar els 33 municipis organitzadors. Les experiències inclouen visites guiades, visites teatralitzades, dinars, activitats de coneixement de l'entorn natural, tastos, nits d'hotel i la participació en festes i fires locals, entre altres. Tall de veu de la regidora Marta Gispert
Enguany, la campanya incorpora un nou canal de participació digital per evitar el consum de paper. Qualsevol persona que participi en el 'Compra i descobreix Catalunya' podrà omplir un formulari amb les dades personals, a través del portal web www.participa.xarxabarris.cat i adjuntar-hi una fotografia del tiquet de compra, que servirà per validar la correcta participació.
Durant el juliol se sortejaran 34 experiències. Es tracta de premis per a dues persones que es gaudiran en cadascun dels 33 municipis organitzadors fins al març de 2023 segons la data especificada per cada municipi. A més, els comerços que participen en la iniciativa també tenen l'oportunitat de poder guanyar una experiència, com a mostra d'agraïment per a la seva col·laboració.
En aquesta dotzena edició de la campanya hi participen 14 municipis de Barcelona, 1 de Girona, 8 de Tarragona i 10 de Lleida: la capital del Segrià i també Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, El Pont de Suert, Juneda, les Borges Blanques, Solsona, Torres de Segre i Tremp.
La campanya va néixer en el marc de la Llei de Barris. Aquesta legislació va fomentar el treball en xarxa per dinamitzar i potenciar els comerços de proximitat i dels nuclis més petits. A partir d'aquí, gràcies a la inquietud de nombroses administracions, va sorgir la idea de dinamitzar el comerç mitjançant un projecte col·laboratiu. La primera edició es va celebrar el juny de 2011.