La Paeria i Sàhara Ponent renoven la seva col·laboració per al projecte “Cicles formatius a terreny”
La tinent d’alcalde Sandra Castro ha signat aquest matí el conveni, que permetrà que joves de 5 centres educatius de la ciutat puguin participar en un projecte per conèixer la realitat dels camps de refugiats, incloent un viatge al de Tindouf
La tinent d’alcalde Sandra Castro ha signat aquest matí el conveni, que permetrà que joves de 5 centres educatius de la ciutat puguin participar en un projecte per conèixer la realitat dels camps de refugiats, incloent un viatge al de Tindouf
La tinent d’alcalde i regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro, i el president de Sàhara Ponent, Josep Maria Pocino, han signat avui el conveni de col·laboració per a l’execució del projecte “Cicles formatius a terreny”, un projecte de formació i Educació per a la transformació Social per a la solidaritat. Aquesta iniciativa està adreçada a l’alumnat i professorat de Cicles Formatius de Grau Superior i inclou un viatge a un campament de persones refugiades Sahrauís a Tindouf, Algèria, amb la finalitat de conèixer la realitat del poble sahrauí i el que significa ser una persona refugiada.
El projecte compta amb la participació de diferents instituts de la ciutat, com són Ronda, Torrevicens, Episcopal, Joan Oró i l’escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol. L’Ajuntament de Lleida destinarà per a les activitats objecte del Conveni, dotze mil euros (12.000€) per a aquest any. Aquests fons seran lliurats a l’Associació d’Amics del Sàhara de les Terres de Ponent (AASTP) per a la seva gestió i seran aplicats a les despeses que generi el projecte.
El projecte consta de quatre etapes educatives. La primera etapa consisteix en quatre formacions conjuntes a tot el grup, que treballa per un acostament a la realitat del planeta (causes i conseqüències de la pobresa, diferències Nord-Sud, coneixement del poble sahrauí...) amb la finalitat d’entendre la situació que viuen les persones refugiades.
Aquesta etapa culmina amb la selecció d’uns 12 a 15 alumnes, que viatjaran als campaments de persones refugiades sahrauís. Un cop seleccionats de manera acurada els i les alumnes que viatjaran es passa a la segona etapa, on s’aprofundeix en les motivacions i el significat de fer un viatge d’aquest tipus. La tercera etapa inclou el viatge de 9 dies als campaments, on es conviu amb la realitat de les famílies que estan vivint allí i es duen a terme pràctiques en diferents centres de caire socioeducatiu i sanitari (hospitals, escoles bressol, escoles de primària, centres de persones amb discapacitats, etc.)
L’objectiu d’aquest viatge és el coneixement i la conscienciació sobre la realitat sahrauí, i el possible futur vincle i sensibilització amb aquesta causa; així com el coneixement d’altres realitats diferents.
El projecte culmina amb una quarta fase en la qual els i les alumnes que han viatjat a Argèlia esdevindran agents de sensibilització en el seu entorn més proper. En diferents espais, des del propi centre educatiu fins a altres àmbits ciutadans, posaran en marxa xerrades, audiovisuals, exposicions i altres iniciatives per fer arribar la seva vivència a la ciutadania.