La Comissió Permanent del Consell de Ciutat fa balanç de l’execució del Pla d’Acció Municipal
L’alcalde, Miquel Pueyo, destaca que s’arribarà al 2023 amb un 77% de les actuacions executades, entre les quals ha destacat la creació d’aquest òrgan participatiu, l’impuls a la nova estació d’autobusos, el polígon de Torreblanca i el sanejament dels comptes municipals, entre d’altres
L’alcalde, Miquel Pueyo, destaca que s’arribarà al 2023 amb un 77% de les actuacions executades, entre les quals ha destacat la creació d’aquest òrgan participatiu, l’impuls a la nova estació d’autobusos, el polígon de Torreblanca i el sanejament dels comptes municipals, entre d’altres
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha presidit aquest dilluns al centre cívic de l’Ereta la reunió de la Comissió Permanent del Consell de Ciutat, que és l'ens encarregat de gestionar el funcionament intern del principal òrgan de participació ciutadana de Lleida.
Durant la sessió s’ha fet el seguiment del desenvolupament del Pla d’Acció Municipal. Pueyo ha recordat que aquest document constitueix un compromís respecte a les polítiques que es duran a terme en aquest mandat i ha desgranat el seu grau de compliment. El PAM consta de 266 mesures, de les quals 135 s’han finalitzat (51%) i 69 estan iniciades i s’acabaran aquest any. D’aquesta manera, està previst arribar al 2023 amb un 77% del PAM executat i que el maig vinent la xifra s’acosti al 100%, malgrat els entrebancs que ha suposat la Covid, ha assenyalat Pueyo, qui ha considerat que aquest és “un gran exercici de retiment de comptes davant de la ciutadania”.
Entre les actuacions que s’han executat hi ha la creació del mateix Consell de Ciutat; l’elaboració del projecte de la nova estació d’autobusos; l’impuls al polígon de Torreblanca Quatre Pilans; iniciatives que s’han creat des de zero, com les accions de masoveria urbana o el Pot Fest; l’Oficina de Drets Humans, el nou servei OAC360 Social; el sanejament dels comptes de la Paeria i la millora de la transparència amb la publicació de totes les factures, entre d’altres, ha destacat el Paer en Cap.
A més, també s’estan desenvolupant accions complementàries que no formaven part d’aquest PAM com el Pla de Millora de l’Espai Públic, per a impulsar la neteja, el manteniment i el civisme, la municipalització de la zona blava i tots els projectes sorgits a partir dels fons europeus Next Generation i en els quals es continuarà treballant seguint els objectius globals marcats al PAM.
Altres qüestions que s’han tractat en la reunió han estat la composició i les pròximes convocatòries de les comissions de treball i l’anàlisi de les peticions plantejades per part dels diferents consellers i consellers.
Composició i funcionament de la comissió
La Comissió Permanent està constituït per l'alcalde, com a president del Consell de Ciutat; pels dos vicepresidents del Consell, Guadalupe Pavón i Toni Baró; per la regidora de Participació, Marta Gispert; pels regidors i regidores membres del Consell de Ciutat (Toni Postius, Sandra Castro, Begoña Iglesias, Maria Burrel, Elena Ferre i Xavi Palau) i pels 8 consellers i conselleres representants de les entitats i del teixit social i econòmic (Josep Llurba, Rosa Maria Castillo, Josep Maria Pujal, Ramon Víctor Moreno, Montserrat Salvatella, Maria Rius, Òscar Ortega i Marc Vives).
Les funcions principals de la permanent consisteixen a assistir i assessorar el president en l'exercici de les seves funcions, en especial pel que fa a l’organització dels treballs i a la preparació de les sessions. Proposa punts de l'ordre del dia de les sessions plenàries, coordina els grups de treball i amb caràcter estable fa seguiment del Pla d’Acció Municipal i dels pressupostos i en trasllada la informació al plenari del Consell.