L’EMU rep 1.571 sol·licituds dels ajuts per al pagament de lloguer per a l’any 2022
Les peticions per via telemàtica gairebé s’han triplicat i l’Oficina Local d’Habitatge ofereix un servei de suport per a la seva tramitació
Les peticions per via telemàtica gairebé s’han triplicat i l’Oficina Local d’Habitatge ofereix un servei de suport per a la seva tramitació
L’Oficina Local d’Habitatge de l’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) ha recollit un total de 1.571 peticions d’ajuts al lloguer per a la convocatòria de l’any 2022, un cop conclòs el termini de recollida de sol·licituds, el passat 15 de juliol.
Aquests ajuts corresponen a la convocatòria anual que fan l’Agència de l’Habitatge de Catalunya de la Generalitat i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. Aquest any, la convocatòria ha coincidit amb la posada en marxa del nou Bo de Lloguer Jove, que ha tingut 983 sol·licituds. Tots dos ajuts s’exclouen mútuament.
En conjunt, sumant totes dues línies, s’han registrat 2.554 sol·licituds, xifra lleugerament superior (+2,7%) a les 2.486 de 2021, aleshores només amb la convocatòria d’ajuts al lloguer activa. Comptant només els ajuts al lloguer, el nombre de peticions ha baixat un 36%, un descens que ve justificat per l’estrena de la nova línia del Bo de Lloguer Jove i per la incompatibilitat entre totes dues subvencions.
Pel que fa a la convocatòria d’ajuts al lloguer, des de l’Oficina Local d’Habitatge s’ha detectat un canvi important en la forma de tramitar les sol·licituds. Així, les presentades de forma presencial passen de 2.154 a 593, mentre que les que han arribat per via telemàtica gairebé s’han triplicat, de 332 a 978.
Des de l’EMU es considera que aquesta és una tendència molt positiva, atès que tant la Generalitat com la mateixa empresa aposten per la via telemàtica com la principal a l’hora de gestionar aquests tipus d’expedients i per aquest motiu es va posar en funcionament un servei de suport en la tramitació telemàtica de l’ajut.
En aquest sentit, en l'últim mes i coincidint amb la publicació de les ajudes al lloguer, l’EMU ha rebut 3.055 trucades telefòniques. El 66% corresponen a peticions de cita prèvia i el 24% són relacionades amb consultes sobre els ajuts. Un 40% de les trucades que es reben amb motiu de sol·licitud de cita prèvia presencial han acabat transformant-se en trucades de suport a la tramitació telemàtica de l’ajut.
L’EMU atén telefònicament de dilluns a divendres de 8.00 del matí a 20.00 del vespre, tot i que les hores punta d’atenció telefònica son de 10.00 a 14.00 h.