El Museu Morera engrandeix el fons artístic amb la incorporació de sis obres de Ferran Garcia Sevilla, fetes a quatre mans amb Carles Hac Mor
L’alcalde Miquel Pueyo agraeix la generositat i compromís de l’artista amb Lleida i el museu, perquè ajuda a entendre el nostre país per mitjà d’un discurs teixit entre un poeta de les lletres i un altre del color El director Jesús Navarro afirma que aquestes obres permeten interpretar el debat filosòfic, polític i artístic que ambdós artistes van mantenir i que es vivia en el turbulent temps de la transició
L’alcalde Miquel Pueyo agraeix la generositat i compromís de l’artista amb Lleida i el museu, perquè ajuda a entendre el nostre país per mitjà d’un discurs teixit entre un poeta de les lletres i un altre del color El director Jesús Navarro afirma que aquestes obres permeten interpretar el debat filosòfic, polític i artístic que ambdós artistes van mantenir i que es vivia en el turbulent temps de la transició
El Museu Morera llueix des d’avui un conjunt de sis pintures de grans dimensions donades per l’artista Ferran García Sevilla, que van ser realitzades a quatre mans amb Carles Hac Mor, un altre dels grans referents de la literatura i l’art conceptual a Catalunya. Aquestes sis obres complementaran els treballs presents a les col·leccions del museu d’artistes com Fernández Pijuan, Xavier Grau o Josep Vallribera, tots ells representants de la recuperació del llenguatge pictòric al nostre país a la dècada dels vuitanta.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha presidit la presentació d’aquesta donació, en un acte al qual han assistit Ferran García Sevilla i el director del Museu Morerar, Jesús Navarro, a més del regidor de Cultura, Jaume Rutllant; el tinent d’alcalde Paco Cerdà i la regidora Antònia Maller.
El paer en cap ha agraït la generositat i compromís de García Sevilla amb Lleida i el museu amb aquesta donació, perquè ajuda a entendre el nostre país per mitjà d’un discurs teixit entre un poeta de les lletres i un altre del color. Miquel Pueyo ha tingut paraules de record per Carles Hac Mor, traspassat l’any 2016, a qui ha qualificat d’artista polivalent i polifacètic, destacant també la seva predisposició a la cooperació i col·laboració. “Obres com les de Ferran Garcia i l’enyorat Carles Hac Mor permeten entendre el nostre país per mitjà del discurs que heu teixit entre un poeta de les lletres i un altre del color”, ha dit.
Per la seva part, Jesús Navarro s’ha referit a la voluntat del Museu Morera a incorporar el màxim d’obres al fons museístic, que permetin construir el relat de les diverses visions que configuren les arts visuals dels segles XX i XXI. Al mateix temps, el director de l’equipament cultural ha afirmat que aquestes obres permeten interpretar el debat filosòfic i polític que ambdós artistes van mantenir i que es vivia en el turbulent temps de la transició.
El darrer a intervenir ha estat l’artista, que s’ha congratulat que obres d’art conceptual, que entre el 68 i la mort de Franco no van veure la llum, ara es puguin exposar.
Figura clau de l’art conceptual
Ferran García Sevilla és un artista mallorquí, figura clau en la història de l’art conceptual al nostre país, que incorpora els grans formats pictòrics al seu treball, en un camí que el durà a convertir-se en un dels principals exponents de la consagració de la pintura a Europa.
A finals dels setanta, la seva pintura es combina amb les seves frases iròniques i la incorporació d’objectes quotidians com ara llibres i sabates, en què treballa la lliure associació del signe i la imatge. A més, el seu llenguatge pictòric mostra una gran diversitat que integra conceptes de física, cosmologia, natura, ciutat, religió i història del coneixement. Al començament de la dècada dels noranta, amplia les imatges amb parts del cos humà (mans, peus) i progressivament es torna més introspectiu, amb interseccions i superposicions d’elements com ara el degoteig i la línia.
El 1998 deixa d’exposar, encara que continua pintant, fins al 2007, quan exposa a la Galeria Joan Prats de Barcelona. Ha participat en la Biennal de Venècia de l’any 1986 i a la Documenta de Kassel del 1987. La seva obra s’ha exposat, entre d’altres, a la Fundació Cartier de París (1997), l’IVAM de València (1998), el Malmö Konsthall de Suècia (1998), el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid (2001) i l’Irish Museum of Modern Art de Dublín (2010). Diferents col·leccions públiques i privades tenen obra seva: Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía de Madrid, MACBA, Fundació “la Caixa” i Centre Pompidou de París, entre d’altres.