<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/3760>>.

L'OMAC atén 90.000 persones en un any

Els responsables de l'oficina volen simplificar els tràmits i augmentar les gestions per internet

Els responsables de l'oficina volen simplificar els tràmits i augmentar les gestions per internet

L'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana va atendre al 2004 90.000 persones, un 37'39 % més que l'exercici anterior. La major part de les consultes o gestions van ser sobre el padró (el 42 %). Els responsables del servei, el tinent d'alcalde Francesc Pané i el cap de l'OMAC, Tomàs Alba, s'han mostrat crítics amb l'ús del padró que es fa des dels organismes superiors: "les dades d'empadronament s'utilitzen cada cop més com a eina per demostrar situacions i això obliga als ens locals a assumir processos de regularització exhaustius, que saturen els serveis locals i sense rebre cap ajut". A tall d'exemple, es calcula que 13.000 immigrants hauran de renovar el certificat d'empadronament els propers dos anys a la ciutat de Lleida. De les dades del 2004 destaca l'augment dels tràmits realitzats a través de la xarxa, 1.640, un 32'19 % més que l'any anterior. Encara més significativa és la xifra que la caixa de l'oficina ha recaptat per taxes i preus públics: 1.136.884'44 euros, un 182'33 % més que al 2003. La major part dels suggeriments o queixes, el 75%, s'han rebut via internet. Per àmbits, el 18 % eren sobre medi ambient, el 16 % d'urbanisme i el 14 % sobre la pròpia OMAC. El tinent d'alcalde Francesc Pané s'ha mostrat molt satisfet pel funcionament del servei i ha destacat que es treballarà per simplificar els tràmits i augmentar les gestions per internet. També ha recordat que al 2006 es posarà en funcionament el servei d'atenció telefònica 010.