Agrobiotech Lleida, nova imatge i denominació del Parc Científic
L’alcalde Pueyo ha destacat la visió estratègica de la nova marca del Parc, que uneix els sectors agroalimentari i tecnològic, i que ha de servir per aportar en el desenvolupament de la Lleida del futur
L’alcalde Pueyo ha destacat la visió estratègica de la nova marca del Parc, que uneix els sectors agroalimentari i tecnològic, i que ha de servir per aportar en el desenvolupament de la Lleida del futur
El Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida ha renovat la seva imatge i denominació i aquest dimarts ha presentat la nova imatge corporativa. A partir d’ara es dirà Parc Agrobiotech Lleida, nom que posa l'accent en identificar el Parc com l'espai de connexió per a les empreses amb perfil tecnològic, el foment del talent, la innovació, la recerca i la bioeconomia.
El paer en cap i president del Parc, Miquel Pueyo, amb el rector de la Universitat de Lleida i vicepresident del Parc, Jaume Puy, i el gerent, Miquel Aran, ha participat en l’acte de presentació, que ha tingut lloc a l'Auditori Joan Oró del Parc i que ha comptat amb la presència del tinent d'alcalde Paco Cerdà i la regidora Mariama Sall, els i les representants de les institucions lleidatanes i d'entitats, centres d'investigació i empreses del parc.
L’alcalde ha explicat que el Parc, que va posar-se en marxa fa tretze anys, és un dels generadors més important d’oportunitats des del punt de vista del desenvolupament tecnològic i agroalimentària i que havia arribat el moment de modernitzar la marca. Aquesta acció coincideix en una etapa amb molts projectes que hi estan vinculats. “Una de les característiques més definitòries i més positives per al desenvolupament de la Lleida del futur és l’existència d’aquest parc, que té molt camí per recórrer”, ha afirmat Pueyo.
El gerent del parc ha explicat que la nova marca reforça la visió estratègica que “vol fusionar la recerca agronòmica, veterinària, forestal i agroalimentària amb un element del parc amb molta potència a Lleida, que són les TIC”. Ha afegit que la coexistència d’aquests dos sectors tan potents ha de ser una nova visió que es plasma en la nova imatge Agrobiotehc, ja que les noves tecnologies han d’ajudar a les ciències a fer aquest salt qualitatiu, ha dit, per millorar la sostenibilitat, els aliments i la mitigació del canvi climàtic. Per tant, ha conclòs que s’han alineat aquests dos grans blocs que hi ha parc.
El programa de l’acte ha inclòs la ponència de l’actual Digital & Tech Strategy Lead for Retail & Consumer Goods de la companyia Microsoft, Elena Fernández Guzmán, qui ha parlat de les tendències tecnològiques que es preveuen per als anys vinents i de com aquestes impactaran en la realitat de les empreses i la societat en general.
Disseny de la nova marca
Pel que fa al disseny de la nova marca, creat per l'agència de comunicació lleidatana OMA, s'ha tingut en compte la part creativa i el posicionament estratègic del parc. Pel que fa al nom, es considerava necessari adaptar-lo a un nou escenari, sense perdre l'essència, però amb un missatge més concret i directe. En referència als colors, la imatge s'inspira en els colors del parc, la seva arquitectura, els patis i els artistes impressionistes, l'entorn més proper, el Turó de Gardeny i l'horta. Finalment, la forma que acompanya el nou logotip neix de la visió del parc com un hub de connexió de l'anomenada quàdruple hèlix, formada per l'administració, l'empresa, la recerca o coneixement i la societat. El resultat aconseguit pretén mostrar una imatge contemporània, atractiva, que transmet dinamisme i que incorpora en el seu relat, l'essència del parc i la seva visió estratègica de futur.
La creació de la nova imatge és el primer pas d'una estratègia de comunicació que, mitjançant una acció constant en els diferents canals de comunicació del Parc, vol donar major rellevància a les empreses, accions i actuacions que deriven del parc i l'impacte que aquestes tenen per a la captació de talent, de negoci o iniciatives que millorin la competitivitat del territori.