La Paeria integra en una sola oficina l’atenció social per qüestions vinculades a l’habitatge

El paer en cap, Miquel Pueyo, i els regidors Jaume Rutllant i Mariama Sall han visitat avui les instal·lacions, situades al carrer Cavallers, al costat de l’Oficina Local d’Habitatge de l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana Durant l’any 2022 s’han resolt gairebé 200 expedients per evitar desnonaments i s’han tramitat 3.800 informes per frenar els talls de subministraments bàsics

L’Ajuntament de Lleida ha posat en marxa una nova oficina d’habitatge que unifica l’atenció les persones en risc residencial o que pateixen pobresa energètica, fruit del treball conjunt entre els Serveis Socials de la regidoria de Persones, Comunitat i Agenda 2030, i l’Oficina Local d’Habitatge de l’ Empresa Municipal d’Agenda Urbana (EMAU).

El paer en cap, Miquel Pueyo, i els regidors responsables de l’àrea d’Habitatge, Jaume Rutllant, i Serveis Socials, Mariama Sall, han visitat aquest matí les instal·lacions, que es troben al carrer Cavallers 10, just al costat de les oficines de l’Oficina Local d’Habitatge i l’EMAU.

“Aquí centralitzem l’atenció a la pobresa energètica i les situacions de risc residencial, així com els serveis de rehabilitació dels habitatges vinculats als fons Next Generation”, ha explicat Pueyo, qui ha afegit que el servei compta amb 6 treballadores socials, 4 auxiliars i una advocada, a més de quatre persones que treballaran en aquesta oficina per gestionar les ajudes de rehabilitació.

“Això ens permet cohesionar aquí tots aquests serveis, millorar l’atenció, perquè hem reformat en profunditat els equipaments, que són espais on el treball és més agradable i l’atenció a la ciutadania també es pot fer millor”, ha afirmat Pueyo.
“La ciutadania que té problemes en aquest àmbit sap que entrant per aquesta porta podrà resoldre de manera integral tots aquests problemes”, ha apuntat, per la seva banda Rutllant.

Durant el 2022, ha afegit el regidor, s’han resolt gairebé 200 expedients per aturar llançaments. Les solucions que s’aporten són variades segons els casos. S’intenta buscar una mediació per continuar a l’habitatge que és la solució òptima, però no sempre és possible. Els que arriben en una fase final, quan queden pocs dies pel desnonament, s’intenta aconseguir pròrrogues mentre es guanya el temps suficient per a buscar una solució habitacional per a la persona o la família, ha declarat Rutllant.

Expedients pobresa energètica

Durant la visita d’aquest matí també s’han donat a conèixer les dades sobre els expedients de pobresa energètica. En aquest 2022 la Paeria ha fet 3.800 informes per evitar els talls de subministraments i que les persones afectades puguin acollir-se a les mesures previstes a llei 24/2015. En total, són 1.052 expedients de subministrament d’aigua, 1.697 de llum i 1.051 pel que fa a gas. La immensa majoria, un total de 2.258, han estat positius, mentre que només 4 s’han denegat. “La capacitat de la Paeria a l’hora d’evitar el tall de subministraments bàsics i els riscos habitacionals és molt elevada”, ha afirmat Pueyo.