Turisme de Lleida tanca el 2022 com l’any de la recuperació de visitants
Fins al mes de setembre passat es va anar consolidant la recuperació de visitants turístics el 2022 (165.415 persones) respecte a l’any prepandèmia 2019 (165.393)Turisme de Lleida ha implicat els i les membres del Consell Rector en el dia a dia de l’organisme i en els grans planejaments en clau de futur, com ara el Pla Estratègic
El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha presidit avui la reunió del Consell Rector de l’ens de promoció turística de l’Ajuntament de Lleida en què s’ha fet balanç de l’any turístic en relació amb la ciutat de Lleida.
En el consell s’ha informat que segons les dades estadístiques de destinacions turístiques de l’INE, fins al mes de setembre (inclòs) es va anar consolidant la recuperació de visitants turístics el 2022 (165.415 persones) respecte a l’any prepandèmia 2019 (165.393), i això ha passat malgrat el descens de visitants del mes de juliol, coincidint amb les setmanes d’onada de calor que també va viure la ciutat.
Cal posar en valor també un canvi positiu que s’està treballant per tal de consolidar-lo: l’estança mitjana de visitants a la ciutat s’ha incrementat un 9,1%, i passa d’una mitjana d’estada d’1,53 nits per visitant l’any 2019, a una d’1,67 aquest any 2022. El president de Turisme de Lleida ha recordat que s’ha implicat els i les membres del Consell Rector en el dia a dia de l’organisme i en els grans planejaments en clau de futur, com ara el Pla Estratègic de Turisme de Lleida que es va treballar de manera oberta en un taller específic.
El darrer Consell Rector de Turisme de Lleida de l’any 2022 ha servit també per recordar que l’organisme ha presentat diferents projectes Next Generation de la Unió Europea que es concreten en:
- Projecte: “PAISATGES NATURALS I AGRARIS DE LLEIDA, UNA PROPOSTA DE DESTÍ TURÍSTIC SOSTENIBLE” i amb una inversió global del pla de més de 2,4 milions d’euros
- Projecte “LLEIDA, LA CIUTAT DELS DOS TURONS” i un pressupost de gairebé 3 milions d’euros
- Projecte per a l’enfortiment del comerç en ciutats Turístiques, “COMPRA A LLEIDA” i un pressupost d'1,8 milions d’euros.
Paco Cerdà ha explicat altres temes que s’han anat treballant i consolidant en la línia dels objectius de Turisme de Lleida com són la implementació de l’aplicació Turisme 360º, que ha de permetre millorar la integració dels agents de la cadena de valor del turisme i els processos d’informació turística, a la ciutat; la licitació per a canviar les fites turístiques de la ciutat, o el procés d’avaluació del Destí Lleida, com a destí turístic intel·ligent.