L’IRBLleida, la Paeria i entitats de comerciants de Lleida, amb la campanya ‘El paper de la ciència’
La campanya repartirà 6.250 bosses per difondre la importància de la recerca, el coneixement i la comunicació científica.Detectar informacions o notícies falses i aportar coneixement científic són dels missatges que rebran totes aquelles persones que comprin als comerços de Lleida
L’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) ha presentat avui una iniciatvia per a donar a conèixer la importància de la recerca, el coneixement i la comunicació científica. Es tracta de la campanya ‘El paper de la ciència’ que impulsa el repartiment de 6.250 bosses, en 5 models diferents, per difondre el paper de la ciència.
La presentació de la campanya ha comptat avui amb la participació de la regidora de Consum, Comerç, Mercats i Participació, Marta Gispert, acompanyada d’Eva López Truco, gerent de l’IRB Lleida. Gispert, ha mostrat el suport de la regidoria cap a aquesta acció d’informació i sensibilització. Tall de veu de Marta Gispert
Frases com “Les vacunes no causen al·lèrgies o asma”, “El contingut en vitamines dels sucs perdura en el temps”, “El càncer, la sida o la diabetis no es curen amb llimona, bicarbonat o lleixiu diluït”, “Les teràpies convencionals estan avaluades per estudis en publicacions de prestigi” són algunes de les qüestions que apareixen serigrafiades a les bosses d’aquesta campanya.
"El paper de la ciència", que compta amb el suport de l’Ajuntament de Lleida i de les associacions de comerciants de Lleida, s’ha preparat amb l'assessorament de dos científics de la Universitat d’Oviedo, José Manuel Montejo Bernardo, del Departament de Ciències de l'Educació, i Alfonso Fernández González, del Departament de Química Física i Analítica, i està finançada per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).