L’Ajuntament de Lleida presenta una innovadora campanya de suport al comerç local per les dates de Nadal
El secret més ben guardat és que el Pare Noel i els Reis Mags tenen l’ajuda dels 1.543 comerços de Lleida
El secret més ben guardat és que el Pare Noel i els Reis Mags tenen l’ajuda dels 1.543 comerços de Lleida
La regidora de Consum, Comerç, Mercats i Participació de l’Ajuntament de Lleida, Marta Gispert, acompanyada d’una nodrida representació de les patronals i associacions de comerciants de la ciutat de Lleida, ha presentat avui la campanya de dinamització comercial que “desvetlla” el que seria el secret de Nadal. L’Àrea de Comerç ha impulsat aquesta campanya en una aposta sense precedents per donar visibilitat i suport al comerç local en aquestes darreres setmanes de l’any, tot coincidint amb el període que va des de Nadal fins a Reis.
La regidora Marta Gispert, que ha subratllat que “el comerç local de Lleida mereix aquest esforç addicional”, ha explicat que aquesta campanya “és un pas raonat i imprescindible per a generar una experiència a favor del comerç de proximitat; una campanya sense precedents a Lleida i que posa la ciutat i la ciutadania al costat del seu comerç”. Tall de veu M. Gispert
El secret més ben guardat
La regidoria ha encarregat una campanya de suport i dinamització comercial ambiciosa en tots els aspectes que interpel·la els 1.543 comerços de Lleida en un format ambiciós, “perquè hem buscat una creativitat que innovadora, dinàmica i que estimuli un consum sostenible i positiu”.
El secret de Nadal està pensada perquè arribi a tota la ciutadania, començant pels més menuts de casa per tal de fixar el missatge que cal fer costat al comerç local. En aquesta línia, la campanya es veurà en:
• 5 línies d’Autobusos Lleida:
• A Lleida Televisió, des d’avui i fins al mateix dia de reis
• A la premsa escrita (local i nacional)
• En 23 OPIS, repartits per la ciutat de Lleida
• En totes les xarxes socials
• A més, la imatge de la campanya també s’aplicarà en un model de carta als Reis d’Orient que les nenes i els nens de Lleida trobaran als establiments comercials, però també a tots els centres cívics i a la mateixa regidoria de Comerç i a la regidoria de Participació, a l’edifici Mercolleida, a Pardinyes, al Palau de la Paeria, a les escoles, les escoles bressol i també al Cucalòcum.
Tècnicament, la campanya, que ha estat creada per l’empresa CACTUSOUP, s’explica des de l'imaginari col·lectiu, amb un caire divertit i fresc: Tothom sap que els Reis Mags i el Pare Noel tenen un secret. Aquest secret té una resposta empàtica i propera: tenen l'ajuda del comerç local, concretament dels 1.543 comerços de Lleida que estan disposats a donar-los un cop de mà.
Per fer aquesta campanya, s’han creat una sèrie d'il·lustracions icòniques i un disseny amb un punt dolç que acompanya els eslògans.
La gamma cromàtica és minimalista, impactant i evoca els colors identitaris de Nadal: blanc i vermell. S’ha utilitzat l'animació i el motion graphic per a crear tres càpsules de vídeo amb l'objectiu de donar valor i dinamisme a la tasca tan important que té el comerç local.
La presentació de la campanya de suport al comerç de Lleida ha comptat amb la presència del president de PIMEC Comerç Lleida i de la coordinadora territorial, Manel Llaràs i Esther Mellado, respectivament. També hi ha hagut representació de la FECOM, Elena Rosell i Laura Moreno, i de les associacions de comerciants de l’Eix, Montse Eritja i Judith Gonzalez; la Bordeta, Xavier Orobitg; Slow Shop Lleida, Rosabel Trench; Clot, Xavier Montori, i Zona Alta, Josep Bellera i Blanca López. Igualment han assistit a l’acte Francesca Vasile i Blai Baules Mestrich, representants a CACTUSSOUP, empresa creadora de la campanya , i el gerent d’Autobusos Lleida, Carlos Soldevilla.