L’alcalde, Miquel Pueyo, destaca que Lleida vol ser “un dels epicentres educatius de Catalunya”
El paer en cap ha participat avui en la inauguració del primer congrés internacional de la Societat Catalana de Pedagogia a la Universitat de Lleida, amb el conseller d’Educació, Josep González Cambray, i el rector, Jaume Puy
El paer en cap ha participat avui en la inauguració del primer congrés internacional de la Societat Catalana de Pedagogia a la Universitat de Lleida, amb el conseller d’Educació, Josep González Cambray, i el rector, Jaume Puy
La Universitat de Lleida acull el 1r Congrés Internacional "La qualitat educativa en els processos de transformació: per a la inclusió, la sostenibilitat i l'ètica formativa" que organitza la Societat Catalana de Pedagogia. La trobada, que es va iniciar ahir i conclou demà, té com a objectiu debatre sobre l’ensenyament a l’escola catalana del segle XXI i les bases per a una transformació educativa ètica i sostenible.
Aquest matí s’ha fet la inauguració oficial, amb la participació del paer en cap, Miquel Pueyo, que ha acompanyat en l’acte al conseller d’Educació, Josep González Cambray, el rector de la UdL, Jaume Puy, la vicepresidenta segona de la Diputació, Estefania Rufach, i el delegat de l’Institut d’Estudis Catalans a Lleida, Ramon Sistac.
L’alcalde ha agraït a la Societat Catalana de Pedagogia la tria de Lleida per a acollir el seu congrés i ha destacat que “som Ciutat Educador i Ciutat Amiga de la Infància, aquests són compromisos objectius que fa anys que despleguen i volem ser un dels epicentres educatius de Catalunya, des de les etapes inicials a les escoles bressol fins a la Universitat”.
“En un món en canvi permanent, amb desafiaments múltiples, l’educació de qualitat que postuleu en aquest congrés és fonamental per avançar cap al futur amb les garanties de pau, de benestar, de llibertats i de democràcia”, ha afegit Pueyo.
El conseller ha aprofitat l’acte per a fer un repàs dels canvis que s’estan implantant en el sistema educatiu català per a fer front als reptes que té pendents. Ha destacat la necessitat d'afrontar una transformació del sistema educatiu per adaptar-se a la societat actual malgrat les resistències i ha assenyalat que aquest curs s'han implantat ja millores com la reducció a 20 del nombre d'infants per aula a P3; la gratuïtat del nivell P2 d'acord ambs els ajuntaments; un canvi en la distribució d'alumnat vulnerable per a combatre la segregació escolar; l'avançament del calendari escolar; la no renovació del concert a escoles que separen alumnes per sexe; l'increment d'oferta per FP; i un major finançament per a l'escola inclusiva.
Per la seva banda, el rector Puy ha remarcat la importància de la tasca docent, i la necessitat de posar en valor la feina del professorat i la tasca de la universitat, per a aconseguir “una educació de qualitat, inclusiva i equitativa”, i garantir la igualtat d’oportunitats per a totes les persones.
La trobada s’adreça a tots els professionals de l’educació, des de les etapes escolars més primerenques fins a la universitat, però també és oberta a alumnat, famílies, associacions educatives i investigadors.
La Societat Catalana de Pedagogia, fundada l’any 1984 com a filial de l’Institut d’Estudis Catalans va néixer amb la voluntat d’aplegar els professionals de la pedagogia dels Països Catalans i esdevenir un referent d’expertesa en aquesta matèria a tot el territori.